• Madmoiselle

Bra klösträd- tips tack

Är det någon som känner till ett märke som tillverkar bra klösträd?(OBS inte kattens no 1)

Det är viktigt att trädet är stabilt, klarar av flera katter och håller bra. Helst takhöga klösträd.

• Svar på tråden Bra klösträd- tips tack
  • Lindabju
    Madmoiselle skrev 2014-10-08 01:54:16 följande:

Är det någon som känner till ett märke som tillverkar bra klösträd?(OBS inte kattens no 1)

Det är viktigt att trädet är stabilt, klarar av flera katter och håller bra. Helst takhöga klösträd.

Varför inte Katten NO 1?

Dom är dom bästa och stabilaste jag haft.

Finns ett företag i Tyskland oxå som heter Petfun, (petfun.de)

mvh Linda
  • nemo1

Bättre träd än kattens no1 kan du inte hitta. Tyska ebay har men dessa träd håller inte ens en hundradel av no1.

• nemo1
    Majsan70 skrev 2014-10-08 15:30:55 följande:
    Såg bara att Supercat inte kommer få fler leveranser därifrån. 
    Supercar är dyra. Bättre hos zoo.se lägstaprisgranti.
  • Majsan70
    nemo1 skrev 2014-10-08 15:40:12 följande:
    Supercar är dyra. Bättre hos zoo.se lägstaprisgranti.
    Dyra men har fina saker. Nu köper jag inte klösträd därifrån men jag skulle inte heller köpa nåt från ett kursat bolag då det kan bli strul med att få sakerna. 

Jag skulle vilja ha mängrabatt på klösträd eftersom mina katter har sönder dem på en gång. Jag fattar inte hur de bär sig åt och de spelar ingen roll vilket märke..sönder går de. 
  • Madmoiselle
    nemo1 skrev 2014-10-08 13:09:14 följande:

Bättre träd än kattens no1 kan du inte hitta. Tyska ebay har men dessa träd håller inte ens en hundradel av no1.

Kattens no 1 har gått i konkurs.
  • Madmoiselle
    Lindabju skrev 2014-10-08 12:41:43 följande:

Varför inte Katten NO 1?

Dom är dom bästa och stabilaste jag haft.

Finns ett företag i Tyskland oxå som heter Petfun, (petfun.de)

mvh Linda

Kattens no 1 har gått i konkurs.

Tack för tipset, jag ska kolla in dem. :)
  • nemo1

Jag har många klösträd, men det som håller är just kattens nr1. Här behövs kvalitet då katterna är många.

• Curlar

Bästa klösträden bygger du själv. Lite virke och bra fantasi. Sisalrep finns att köpa lite överallt. Finns inga katter som får sönder dom om du bygger själv.

• Madmoiselle
    nemo1 skrev 2014-10-08 19:57:08 följande:

Jag har många klösträd, men det som håller är just kattens nr1. Här behövs kvalitet då katterna är många.

Läste du inte mitt svar? Kattens no 1 har gått i konkurs, jag kan inte köpa något som inte existerar!
  • nemo1
    Madmoiselle skrev 2014-10-09 06:25:56 följande:
    Läste du inte mitt svar? Kattens no 1 har gått i konkurs, jag kan inte köpa något som inte existerar!
    Läste du inte mitt svar? Det går fortfarande att beställa
  • Madmoiselle
    nemo1 skrev 2014-10-09 08:24:47 följande:

Ja, i 1-2 veckor till. Sedan lär de vara slut. Jag hade ett helvete med att få tag i reservdelar till kattens no 1 klösträd jag har, alla sidor tar bort klösträd för klösträd ur sitt sortiment. Supercat gick för några dagar sedan ut med att de inte har många träd kvar nu.

Jag har precis köpt ett nytt träd och nu tänkte jag börja spara till ett nytt, det kommer ta en stund. Sedan omplacerar jag en herrans massa hemlösa katter och jag behöver något nytt att rekommendera till framtida köpare.
  • Majsan70
    nemo1 skrev 2014-10-09 08:24:47 följande:
    Fast vis av erfarenheten så skall man inte beställa av kursade bolag. All köptrygghet försvinner. Köper man dessutom den typen av klösträd som bygger på att kunna köpa till delar så lär det ju bli jobbigt. 
  • nemo1
    Majsan70 skrev 2014-10-11 19:02:48 följande:
    Fast vis av erfarenheten så skall man inte beställa av kursade bolag. All köptrygghet försvinner. Köper man dessutom den typen av klösträd som bygger på att kunna köpa till delar så lär det ju bli jobbigt. 
    Å andra sidan går det inte att köpa delar till de billigare träden heller, och dessa behöver man ju verkligen kunna köpa lösa delar till då de håller en hundradel av vad kattens no1 gör.
  • Madmoiselle
    nemo1 skrev 2014-10-13 12:04:31 följande:

Å andra sidan går det inte att köpa delar till de billigare träden heller, och dessa behöver man ju verkligen kunna köpa lösa delar till då de håller en hundradel av vad kattens no1 gör.

Fast det kan väl inte bara finnas billiga skitträd och kattens no 1?! Det måste finnas andra bra träd också, det är de jag efterfrågade i trådstarten.
Svar på tråden Bra klösträd- tips tack