• snowman

Vilken matberedare?

Hej,

Vi har på senare tid tittat på matberedare. Enligt tester på internet och folk på olika forum så ser det ut som att man inte kan gå fel med Bosch.

Maskinen kommer användas för att hacka, skiva potatis, göra pommes frites och till lite mindre degar(ex chokladbullar och liknande).

Den maskin som står ut enligt antal omdömen och test(även testvinnare i vissa fall) är Bosch MCM5540(1690 kr)/ MCM5530 :

Hittar inte hur man infogar bild så här är en länk : www.prisjakt.nu/produkt.php

Denna modell är dock på väg ut så de finns inte med på Boschs egna sida längre. 

En annan modell i Bosch serie som ligger runt samma kraft är Bosch MCM64085 för 1890 kr : www.prisjakt.nu/produkt.php

Det finns inga test på den vad jag kunnat hitta, därmeot finns det ett fåtal omdömen ex på Amazon och genomsnittet ligger på samma som MCM5540 och MCM5530. Dock vet jag att man ska ta Amazon´s betyg med en nypa salt.

Enligt Bosch själva så är inte MCM64085 en ersättare utan en ny modell bara. En anställd på Bosch support menade på att denna skulle personligen valt MCM5540 då den fått bra omdömen och den anställde själv har en sådan och är mycket nöjd.

Vad hade ni valt här? Och varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-08 09:39
    Bosch MCM5540 = www.prisjakt.nu/produkt.php
    Bosch MCM64085 = www.prisjakt.nu/produkt.php

• Svar på tråden Vilken matberedare?
  • Aprildimma

Hej, skriver i tråden fast den är lite gammal...

Vilken matberedare blev det? Är i samma sits nu där jag inte kan välja, men vet att jag vill ha bosch. Har tittat på MCM5530 och tycker den verkar bra.

Svar på tråden Vilken matberedare?