Sjukskrivning...?
Hej
Är i v 24+1 med andra barnet. Graviditeten har inte varit så bra med illamående, kräkningar och nu foglossning som blir värre. Dessutom har jag haft smärtsamma sammandragningar ett par gånger vid stress. Bm tyckte inte att det var farligt och det är vanligt vid fysiskt ansträngning. Ska till sjukgymnasten för foglossning den 24/10 (var den tiden de hade...). Äter Lergigan comp för illamåendet vilket har funkat fram tills för en vecka sedan.
Jag har nu inte jobbat på 2 veckor (pga sjukskrivning - annan orsak, och semester) och idag ska jag jobba. Jobbar som sjuksköterska på en tung medicin-geriatrisk avdelning.
Men jag funderar på att sjukskriva mig om jag skulle få mycket ont ikväll och illamåendet inte ger med sig...
Är det någon annan som har sjukskrivit sig för foglossning? Vet att fk vill se att man har försökt med behandling men jag har inte tid till sjukgymnast förräns om två veckor... dessutom är illamåendet rätt jobbigt också och jag kräks nästan varje dag... mer eller mindre mängder
Snälla hjälp mig.. får ångest av det här..