Er första flygresa med barn?
Hur gamla var era barn vid första flygresan?
Hur lång flygtid?
Och hur gick det? :)
Hur gamla var era barn vid första flygresan?
Hur lång flygtid?
Och hur gick det? :)
Mina barn var 1,5 och knappt 4 första gången de flög från Luleå till Split. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog, men några timmar - 4-5? Det gick jättebra på vägen ner, yngsta somnade under takeoff och äldsta somnade när vi hade flygit i en 30-45 minuter. Han hade en dvd-spelare som han tittade på.
Vägen hem gick mindre bra. Då flög vi på eftermiddagen och den äldsta hade det väldigt jobbigt.
2,5 månad när vi flög till Wien - gick jättebra!
Första var inrikes, strax under timmen. Min son var ca 1,5 år då och superförkyld och ledsen hela vägen. Men vi var tvungna att komma hem, det fanns inga alternativ.
Sen reste vi utomlands första gången strax innan han fyllde två år, då gick det bättre. Nu är han åtta år och vi flyger regelbundet både inrikes och längre sträckor.
Min äldsta pojke var tre år första gången han flög o det var till Turkiet (ca 4 h) o det var inga problem!
Min yngste var åtta månader första gången (också Turkiet) o han sov hela resan - både dit o hem!
Det har aldrig varit några problem med barnen under våra flygresor - de har aldrig varit ledsna eller haft svårt att sitta still (inte nämnvärt iaf) så jag har bara positiva erfarenheter av att flyga med barn
Hon var ganska precis ett år och vi flög till Dubai med mellanlandning så ca 10 timmars resa totalt. Gick över förväntan, bra.
Fyra månader och vi flög ca 3 timmar. Det gick jättebra även om landningen var lite jobbig för henne.
2 månader gammal och inrikesresa på strax under timmen. Gick toppen, reagerade inte ens på start och landning. Sen har han flugit samma sträcka som 3 och 4-månaders. Då har han ammat vid start, sovit hela flygresan men grimaserat lite vid landning. Det verkar som att de blir känsligare för tryckförändringar ju äldre de blir.
Närmast väntar en resa till kanarieöarna. Då är han 8 månader. Håller tummarna för att allt går vägen :)
1 år och 11 månader. Vi åkte till Amsterdam och hade tur så planet var inte fullt och vi fick tre säten så dottern fick egen plats. Det gick bra. Hem satt hon i knät och det var lite jobbigt, de är ju lite på gränsen till för stora vid 2 år.
Men man vill ju ändå passa på att låta dem åka gratis medan det går
Jag har inga egna barn, men familjen med lillungen följde med till Tokyo när hon var 1,5 år. Tog 13 timmar. Funkade hur bra som helst för henne, hon sov mest. Det var värre för killarna som var 8 och 9 och rastlösa en del.
Har inte haft några problem med barn och flyg. Äldsta var 1år precis fyllda och det gick super (Marocko). Mellersta var 6månader (Luxemburg) och yngsta var 5månader(Kroatien). Detta är åldrarna första gången. Vi har flugit mycket och mestadels har jag varit ensam med barnen och det har gått super. Tips från mig är; små presenter typ inslagna pixie böcker, tidningar med leksaker de gillar, russin, välling/ersättning vid start och landning, Festis vid start och landning till de större barnen.
Min son var 2 månader när vi flög upp till Norrland(1-1,5 timme?) och 4 månader på första utlandsresan till Italien(4 timmar?) och båda gick kanon. Han har aldrig kännt av öronen.
Vår dotter var två år och vi åkte till Korfu och det gick jättebra att flyga och efter det har vi gjort många resor och det har alltid gått bra att flyga med henne.