• Anonym (Domningar)

Domningar i hand och fot och ont i ögat.

Idag när jag satt i bilen så började höger hand (mest fingrarna) och höger fot (mest tårna) att domna. Det sticker i dem som om de har somnat, jag har dock full känsel och motorik, men känner mig lite svag i dom.
    Samtidigt så började det att göra ont i höger och så vart jag lätt illamående.
    Det har hållit i sig en timme nu med oförändrad styrka. Vad sjutton kan detta vara? Är det nån nerv som har hamnat i kläm eller vad?

• Svar på tråden Domningar i hand och fot och ont i ögat.
  • TanganyikaIka

Du ska gå till din vc och låta undersöka dig. Det kan vara allt från en nerv till andra sjukdomar men ont i ögon, domningar på samma sida bör du ta på allvar och kolla upp. 

• Anonym (Domningar)

Nu har illamåendet tilltagit och jag känner mig yr. Jag har även fått lite stickningar på höger sida av ansiktet.

• Anonym (Läkare)

Sök vård omedelbart!

• Anonym (Domningar)

Läkare;

Men vad sjutton kan det vara som är så allvarligt?

• Kastrullresan

Säger som övriga, sök läkare!

Det kan vara allt från psykosomatiskt, migrän, influensa, MS, borelia, hjärnhinneinflammation. Omöjligt att säga

• Anonym (Domningar)

Det känns lite bättre nu, men höger stortå är fortfarande "borta". När jag tänker efter har jag haft perioder förut när stortån och halva undersidan av foten har varit bortdomnad.

• Anonym (Domningar)

Just nu känns det som om min fot ska brinna upp och som om ögat ska ploppa utbyt huvudet. Lite stickningar finns dessutom kvar i handen.

Satt precis och googlade lite (jag vet, det är livsfarligt) och får nästan bara upp sjukdomen ms!

Men sååå illa kan det väl ändå inte vara?

• Anonym (x)
    Anonym (Domningar) skrev 2014-10-08 20:52:35 följande:

Just nu känns det som om min fot ska brinna upp och som om ögat ska ploppa utbyt huvudet. Lite stickningar finns dessutom kvar i handen.

Satt precis och googlade lite (jag vet, det är livsfarligt) och får nästan bara upp sjukdomen ms!

Men sååå illa kan det väl ändå inte vara?

Jo det kan det tyvärr... men då är det viktigt att man söker i tid, isf är prognosen god och man kan leva ett nästintill vanligt liv med hjälp av medicinen. Så du ska ju absolut söka för detta även o det inte är just ms.
  • Kastrullresan

Jag har samma symtom vid migränanfall. Utreddes för allt möjligt första gången jag drabbades men efter utredning av i stort sett allt tänkbart så landade det i diagnosen migrän. Även jag utreddes för ms vilket var den då mest primära att utreda men som tur var så var det negativt.
    Jag hoppas det blir samma resultat för dig men oavsett så se till att söka läkare och få en ordentlig utredning.

• Anonym (Läkare)

Ingen kan säga över internet om du är sjuk eller hur allvarligt det är, men det kan vara symtom från nervsystemet och bör bedömas av läkare.

• GrodanHopp

Jag har MS och även om symptomen liknar så är förloppet fel. Eller fel och fel. Men att det skulle gång extremt fort är inte sannolikt. Däremot bör du kolla upp det.

• Anonym (Domningar)

Idag känns det bättre. Jag känner bara av lite stickningar i stortån till och från. Ögat känns mer som om det är ansträngt idag. Jag har ju normalt sämre syn på höger än vänster öga och bär glasögon. Men det senaste året har synen på det högra ögat försämrats drastiskt. Ibland har synen under några sekunder försämrats VÄLDIGT kraftigt, precis som om man får imma på glasögonen, men sen gått tillbaka.

Svar på tråden Domningar i hand och fot och ont i ögat.