• FamHull

    Bästa mobiloperatören

    Är inne på att byta mobiloperatör men vet inte till vilken, bla pga både dålig täckning och service hos den jag har idag.  Så vilken tycker ni är bäst och varför? Vill ha bra täckning för både samtal & internet, och naturligtvis prisvärt.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa mobiloperatören
  • Mrs Green

    Jag har bara erfarenhet av Tre (i princip ingen täckning alls varken här hemma eller på jobbet, i centrala Stockholm), Telenor (funkar bra) och Telia (funkar också bra men blir billigare eftersom vi har familjeabonnemang). Så jag väljer Telia. 

  • Stårschan

    För oss är det bara Telia som överhuvudtaget kan komma på tal, eftersom de har överlägset bäst täckning där vi rör oss på fritiden.

  • SVejsan

    De 3 av fyra av oss i familjen har Telia, den fungerar bäst för oss då vi ibland rör oss på en del ställen på landsbygden där de andra inte finns. (Och där vi ibland måste godta GSM istället för 3G eller 4G)

    Prova ! ( Förut hade i alla fall the Phonehouse möjlighet att låta kunderna provköra de olika operatörerna)

    Tyvärr har operatörerna olika förtjänster och täckning... Ibland har de valt flera band för 4G näten (Dvs ett som är bra på längr avstånd och ett som är bra på kortare), och har man otur så har den telefonen bara stöd för något av dem.

  • Ciero

    Teckna inte hos tre.

    Försäljarna ger dig erbjudanden och rabatter som inte finns. Troligen för att du ska teckna ett abonnemang så att de kan få sin provision och sen skiter de i vad som händer efteråt.

    Man får en chock när fakturan kommer då den visar sig vara 100kr mer än det utlovade priset där du märker att inte nog med att du inte har fått nått ut av de utlovade rabatterna, dessutom har du fått en räkning som är ännu högre än vad abonnemanget egentligen skulle kosta detta pga en dold avgift som aldrig talades om eller nämnts någonstans.

    Det är omöjligt att få tag på den personen och butikschefen som var med vid tillfället och diskuterade detta abonnemang trots att man har varit där och även lämnat meddelanden till de andra i personalen. Telefonnumret som går till butiken är det ingen som svarar på.

    På kundservice så påstår de sig inte veta ngt och att man måste ta kontakt med den personal som tecknade abonnemanget och de är snabba med att passa vidare samtalet eller överlämna saker åt ödet. De är trevliga på kundservice så länge du är kund, försöker du alvsluta ett abonnemang så är de värre än försäljarna i Turkiet, de kommer med olika abonnemangsrabatter och gör allt för att fortsätta lura dig på nya olika rabatter som inte finns. Efter att en notering har gjorts att du har nu avslutat abonnemanget så är de på kundservice inte lika trevliga längre när de pratar med en. Utan de visar sin rätta jag och till och med otrevliga mot en.
    ÄR DU INTE INTRESSERAD AV ATT TEÄCKNA NGT SÅ VILL DE INTE PRATA MED DIG.

    Du som ändå tecknar hos tre bör tänka på att tre har ingen 2g nät som de andra operatörerna. Detta innebär att de områden 3g nätet inte har täckning så har du ingen täckning alls via 2g nätet. Tex när du åker bil till andra städer, om du befinner dig i en lagerlokal, garaget, källaren och till och med vissa lägenheter. I en lägenhet som jag bodde tidigare i så hade jag ingen täckning alls i sovrummet och fick stå vid fönstret i vardagsrummet för att kunna prata. Tre har i allmänhet sämre nät än andra operatörerna vilket även leder till att batteriet på din mobil tar slut snabbare då mobilen måste jobba mer för att få nät och mobilen blir varmare under samtal.

    DE HÄNVISAR ALLTID TILL DEN MAN HAR PRATAT MED TIDIGARE!!!!
    Tolkar detta som att de vill jaga andra kunder så de kan få provision och inte vill lägga ner tid på att hjälpa andra eftersom de redan är kund. Dessutom är det omöjligt att få tag på den som man har haft kontakt med tidigare då de jobbar på olika ställen och det finns inget telefonnummer man kan nå de på.


    Jag har ringt och avslutat samma abonnemang tre ggr nu med en månads uppsägningstid utan att det har gått genom. De fortsätter att skicka räkningar och abonnemanget är fortfarande aktivt.
    Jag tror verkligen inte att tre personer på kundtjänst kan vara så korkade att de inte kan avsluta ett abonnemang, detta är bara ett sätt för tre att suga ur de sista ören från kunden och hålla kvar de så länge som möjligt. Trots detta så försöker de fortafarande värva över en igen med andra erbjudanden när man ringer för och höra varför de inte har avslutat abonnemanget.

  • Demmpa

    Där jag vistas när jag behöver telefonen som mest är det Telia som gäller. Men hos svärföräldrarna är det Tele2 som gäller för att ha bra täckning, Telia funkar men till 95% bara på 2G resterande 5%en blir 3G/4G.

    Det som gäller är att prova med olika operatörer i den utrustning (telefon/modem/mm) som du använder för att veta vilken operatör du ska satsa på. Har du kompisar som har olika operatörer så låna deras sim-kort och prova i din utrustning.

Svar på tråden Bästa mobiloperatören