• Anonym (Hjälp!)

Svullen mage vid spiral?

Hej på er!

Jag har haft min hormonspiral i exakt en vecka nu, och för två dagar sedan svullnade min mage upp riktigt mycket under naveln. 

Om jag fortfarande har regelbunden mens så ska den komma om en vecka, men jag brukar inte svullna såhär mycket innan...

Kan det vara en biverkning av spiralen? Kommer det hålla i sig tror ni? För som det ser ut nu kan det inte fortsätta, ser ut som jag är gravid.

Supertacksam för svar! 

• Svar på tråden Svullen mage vid spiral?
  • Anonym (?)

Inte beror det på spiralen iallafall. Jag har aldrig hört talats om det i samband med spiral iallafall.

• Q tankar

Själv blödde jag i 4 veckor efter att jag satt in spiral....var inte svullen men spänd över nedre delen av buken och ganska öm en hel månadsperiod.

Sen gick allt det över och att sätta in spiral är nu det bästa jag gjort!!

Kan tillägga att jag har kopparspiral och ingen hormonspiral (det kanske påverkar bieffekterna!?)

"Amare et sapere vix deo conceditor"
  • Anonym (...)

Hej!

Sökte på detta ämne då att jag är själv sitter i samma sits... precis under naveln har det svullnat upp... 

Hur gick det för dig sen? 

• Nickelin

Jag har haft min kopparspiral i nästan 2 månader och har haft väldigt svullen mage ofta, också under naveln. Det kan komma och gå plötsligt och oförklarligt och jag upplever detta i princip dagligen. Samma sak hände precis efter insättningen - jag fick en jättesvullen mage.

Nu ska jag till min barnmorska imorgon så det blir intressant.

Svar på tråden Svullen mage vid spiral?