Känns som jag går sönder i underlivet!!!
Hej!
Skriver av mig lite av mina känningar de senaste 3 dygnen så får vi se om någon känner igen sig. Är gravid i v.38.
Vaknar en morgon med menssmärta gånger 50 som håller i sig i ca 1 min, sedan går 5 min å jag får de igen sedan ingenting under hela dagen.
Hos bm: "nu kommer han inte längre ner än så här förrens de är dax" ( ingen slempropp har gått ).
Dagen efter har jag känt som stickningar/ilningar i underlivet hela dagen. Det är inte som när bebis ligger med huvudet nedåt & trycker på nerverna utan detta är en annorlunda känsla & den håller i sig.
Idag igen vaknar jag med menssmärtan som håller i sig rätt länge men sker bara en gång sen lugnt under hela dagen, dock är magen väldigt hård som en fotboll & aldrig varit större än vad den är just nu. ( inte sammandragning). Lägger mig & vilar igen & vaknar av så ond magknip så går upp på toa vilket ger resultat. Går ca: 5 min & får samma knip igen & igen & igen. Men det ger sig. Nu har jag inte känt något på 2h men dock är ilningarna kvar i underlivet & det "bulltar" av smärta ibland. Är så obehagligt!.
Vad tror ni? Kan något vara på G?. Kan tillägga att under dessa dygn så har bebis varit så otroligt aktiv vilket inte hänt förut. Inte så här mkt som dessa dagar.
Känner att de pressar ner mot underlivet hela tiden & går man på toa känns de verkligen som något är i vägen & bara vill ut. Kan även tillägga att lite av den där mensvärken sitter fortfarande i men inte så de gör ont. Ingen värk alltså men det känns hela tiden :(.
Snälla! Är de någon som kan berätta hur ni haft det innan bf & ifall ni känner igen er i något detta.
Tacksam för alla svar.