• Anonym (TS)

HJÄÄÄLP, vad är det här?!? (Äckliga tånaglar...)

Trodde jag blivit trampad på på dansgolvet eftersom det gjorde lite ont när jag tryckte på tån dagen efter (cirka två månader sen), men nu är ju den vänstra också lite blå.
    Kanske dags att gå till en läkare..? :-O Men min erfarenhet av läkare är att dom hummar lite sen skickar hem en...

• Svar på tråden HJÄÄÄLP, vad är det här?!? (Äckliga tånaglar...)
  • Anonym (Zvampen)

Nagelsvamp kanske, efter att du fick skadan?

Be läkaren kolla på det bara, finns ju många bra medel mot sånt.

• Anonym (Jarrow)

Det där är nog nagelsvamp

• Anonym (Jarrow)
    Missfärgningar under naglarna: Nytillkomna fläckar under naglarna i brunt, svart eller mörkblått kan vara tecken på hudcancer. Kan ömma. Kontakta vårdcentralen och ta prov.
  • Anonym (TS)

Jaha, får bli att försöka boka en tid nästa vecka då. Eftersom ingen skriver "det går över..."

Har haft för små skor, tänkte att det kunde vara det? Med skorna gör inte ont eller så, gjorde de bara i början.

Stortånaglarna har i flera år varit tjockare än de andra tånaglar, häromåret drog jag loss en halv nagel efter duschen. :-O Men trodde inte att det skulle vara svamp eller så.

• Anonym (TS)
    Anonym (Jarrow) skrev 2014-10-09 19:29:31 följande:

Missfärgningar under naglarna: Nytillkomna fläckar under naglarna i brunt, svart eller mörkblått kan vara tecken på hudcancer. Kan ömma. Kontakta vårdcentralen och ta prov.

:-O
  • Anonym (Jarrow)
    Anonym (TS) skrev 2014-10-09 20:04:13 följande:

Jaha, får bli att försöka boka en tid nästa vecka då. Eftersom ingen skriver "det går över..."

Har haft för små skor, tänkte att det kunde vara det? Med skorna gör inte ont eller så, gjorde de bara i början.

Stortånaglarna har i flera år varit tjockare än de andra tånaglar, häromåret drog jag loss en halv nagel efter duschen. :-O Men trodde inte att det skulle vara svamp eller så.

Det kan säkert bero på små skor eller nåt annat harmlöst men det är väl lika bra att du går och kollar upp det. Lycka till!
Svar på tråden HJÄÄÄLP, vad är det här?!? (Äckliga tånaglar...)