• hoppasålängtar

Någon som lyckats med FET (frysåterföring), hur kändes det?

Hej! Jag är ny här och ruvar för tillfället, är på 6e dagen. Detta är vårt andra försök med fryst embryo. Har även två mislyckade "färska" försök bakom oss. Ingen verkar kunna säga ngt om hur det ena eller det andra känns och själv så har jag ju inget att jämföra med. Jag tycker dock att varje mislyckade försök har kännts ungerför på på följande sätt: Den första dagen efter återföringen känns allt bra och spännande, så även dag två. Sent dag två eller dag tre drabbas jag av lätt illamående och lätta menssmärtor. Samtidigt rasar humöret till en bottenlåg nivå. Det käns liksom son att min kropp "släppt" embryot och samtidigt "släpper" hoppet. Kanske rasar vissa hormoner neråt? Efter några dagar går det över och en vecka följer utan särskilda symptom, jag har dock en ganska tydlig känsla av att "det är ingenting där" (altså i magen). Sen kommer mensen, eller det negativa testet vid FET (då man ju inte får mens förrän man slutar med hormonerna). Alla experter säger ju att man inte kan känna domhär sakerna, men jag har ändå kännt så varje gång, trots att jag försökt tänka bort det och inte förlora hoppet. Jag skulle önska jag kunde sluta med alla skumma hormoner tidigare, då jag redan kännt att det gått åt skogen. Samtidigt så har jag inget att jämföra med, så jag vet inte om det kanske även känns exact så, den dagen jag (hoppas, hoppas den kommer) lyckas. Någon som känner igen sej???

• Svar på tråden Någon som lyckats med FET (frysåterföring), hur kändes det?
  • Jessie 70

Har gjort 2 ostimulerade FET varav det första misslyckades. Då kom mensen redan på 12 dagen, några dagar innan kände jag att mensen var på G och att det det hade gått åt skogen. Andra gången (som lyckades) kände jag ingenting i början och när det närmade sig "mensdags" kände jag fortfarande ingenting. En dag innan testdagen fick jag en konstig känsla i hela kroppen som inte kan beskrivas annat än "konstig". Inga som helst menskänningar och då var testet positivt.

Kommer tyvärr inte ihåg att jag kände någonting alls i början dvs strax efter återföringen.

Vet inte om du blivit så mycket klokare men så här var det för mig

Lycka till!

• hoppasålängtar

Tack för svaret! Det som bekumrar mej är just denna deppighet i hela kroppen som jag känner efter ett par dagar. Jag har ännu inte läst om någon annan som kännt likadant. Mina FET har båda varit i stimulerade, så någon mens är inte att vänta...

Svar på tråden Någon som lyckats med FET (frysåterföring), hur kändes det?