• Anonym (hej)

Drömmer att jag är otrogen

Hej.

Har den senaste tiden drömt att jag är otrogen flera gånger. Har aldrig varit otrogen och har aldrig känt mig frestad - så inte heller nu. Men detta började efter min svartsjuka kille anklagade mig för att vara otrogen. Vad tror ni drömmarna beror på?

• Svar på tråden Drömmer att jag är otrogen
  • Anonym (din vän)

Var otrogen då :) hur gamla är ni?

• Anonym (hej)

Nej jag har inget sug efter att var otrogen. ca 25

• galna gunnar

Hej

Detta är ett vanligt fenomen som följer av att din kille har uttalat ord av destruktiv kraft. Synd att han är svartsjuk tyvärr är detta verkligen en sjukdom som får människor att se det värsta i dem de tycker mest om. En sådan relation brukar många gånger sluta i bråk eller värre eftersom vanföreställningar tar över mer och mer. De orden han sa måste du bryta av dess destruktiva kraft. Ord är bärare av antingen liv eller död. I en relation behöver vi lita på varandra för att inte bryta ner den med våra egna händer. Om du inte känner en kristen vän sök upp en pastor eller präst och förklara för dem. De har dessutom tystnadsplikt och kommer inte att skämma ut dig.

Lycka till!

• man2015

Förverkliga drömmen så kanske du slutar o drömma om det

• Johan75

Låter inte konstigt. Din man sa något som skapade starka känslor inom dig. Din hjärna processar detta på nätterna. 

"drömt att jag är otrogen" - på vilket sätt? Drömmer du om en annan man/kvinna eller drömmer du mer specifikt att du gör något bakom din partners rygg? 

Behold, i come as a thief.
  • Anonym (hej)

Drömmer att jag gör något bakom ryggen , drömmer aldrig om samma person.. :/

• panicorion

Det kan bli så om man bli anklagad för der var i samma situation för ett år sedan m cker bråk och tjafs ledde till tråkiga drömmar. Det är väl hjärnans sätt att sortera dagen händelser antar jag. Nu drömmer jag ibland att min sambo är jätte full och arg vilket han aldrig är han dricker inte ens och är lugn som en filbunke nästan jämnt så drömmar är bra mysko ibland

• Johan75
    Anonym (hej) skrev 2014-10-14 21:14:27 följande:

Drömmer att jag gör något bakom ryggen , drömmer aldrig om samma person.. :/

Ja, som sagt är väl det inte särskilt konstigt då din man anklagade dig för detta och det väckte starka känslor hos dig. 
    Behold, i come as a thief.
  • Skuld

Inatt drömde jag att jag atombombade Köpenhamn, och natten dessförinnan att jag mördade en dansk våldtäktsman.

Inte fasen hatar jag danskar för det. Drömmar är bara sporadiskt sprakande i sovande synapser, och det är ganska mossigt freudianskt att tro att de har någon större betydelse.

Svar på tråden Drömmer att jag är otrogen