• Anonym (Hemligt)

Gravid av gestrina mini piller?

Hej, jag käkar gestrina minipiller. För nästan en månad sedan så var jag till min kille och då glömde jag pillerna hemma. Trots det så hade vi sex och jag tog ej pillret förens 15 tiden dagen efter(brukar oftast ta pillerna mellan 21-23 tiden. I veckan hände samma sak igen. Jag sov hos honom den 7e och 9e oktober. Den 9e oktober(igår) så hade vi också sex. Kan det hända att jag åker på en graviditet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-10 16:38
    Missade pillerna 7e och 9e också.

• Svar på tråden Gravid av gestrina mini piller?
  • Fjärilslarv

ja visst, eftersom minipiller inte är 100% säkra. Har man missat ett piller och ändå vill ha sex så ska man ju använda något annat skydd också, t ex kondom i en veckas tid.

• Anonym (nej)

GRAVID AV GESTRINA MINI PILLER?

Nej TS, du kan vara helt lugn. Du kommer aldrig att bli gravid av att äta minipiller.

• Fjärilslarv
    Anonym (nej) skrev 2014-10-10 19:58:48 följande:

Nej TS, du kan vara helt lugn. Du kommer aldrig att bli gravid av att äta minipiller.

eh jasså? jag vet flera som blivit gravida när de ätit minipiller, dessutom utan att glöma en enda tablett
  • Anonym (hehe)
    Anonym (nej) skrev 2014-10-10 19:58:48 följande:

Nej, det tror inte jag heller.
    Men tråden var nog allvarligt menad.

Jo, det är klart att man kan bli gravid medan man äter mini-piller.
  • Anonym (Hemligt)

Haha, tack! "Gravid trots gestrina"? Hade nog passat bättre. :P

• Anonym (hehe)

Kan tillägga att jag blivit gravid medan jag ätit vanliga p-piller. Utan att jag kan påminna mig att jag glömt någon gång eller varit sjuk så att de påverkat deras effekt. Ibland har man otur (eller tur, hur man nu vill se det) trots att man gör allting rätt.

• Fjärilslarv
    Anonym (Mary) skrev 2014-10-10 21:50:15 följande:
    Men lilla gumman förstår du verkligen inte det roliga i frågan "kan jag bli gravid AV Gestrina minipiller" ;)
    härskartekniker som lilla gumman är jag inte road av. inlägget anmält.
Svar på tråden Gravid av gestrina mini piller?