• Helena 78

Adventskalender till 13-åring

Är det någon som ska göra en egen adventskalender till 13-åriga sonen/dottern eller är det för barnsligt?

Jag tänkte i såna fall att vi kunde ge tips här på vad man kan köpa till dessa.
    Själv har jag en dotter som jag vill göra en sådan kalender till & i den tänkte jag slå in t ex
    * Nagellack
    * Liten parfymflaska
    * Läppstift/Läppglans
    * CD-skiva

Någon som kan komma på fler tips på vad man kan ge till en tonåring?! Det ska inte vara så stora saker & inte alltför dyrt.

• Svar på tråden Adventskalender till 13-åring
  • Aniiee

13-åringen i huset fick för sig att han ville ha paketkalender i år. Så helt på hans begäran.

Hittills har vi kommit överens om att även biljetter till  grejer han ändå skulle gå på kommer vara med i kalendern (en julkonsert, teater en gång, biobiljetter två gånger och en tågbiljett till farmor). Men det var som sagt redan "bokat" och som han skulle få ändå.

I övrigt kommer det nog vara en del billiga presentkort, typ till itunes och sånt, pennor, någon billig bok osv. Vi har inte kommit på så mycket än.

Det är svårt till så stora barn. Happenings kan säkert vara roligare då än småprylar. Det kan ju vara en så enkel grej som löftet till att "nästa vecka åker vi till ikea och du får handla vad du vill för 100 kr", eller nåt. 

Never give up...No one knows what's going to happen next. - L. Frank Baum
  • Ingrediensen

Även min blivande tonåring kommer att få paketkalender. (Själv fick jag det tills jag flyttade hemifrån fast mamma glesade ut det till varannan, var tredje dag )

Vår kommer innehålla en del nyttosaker också, som mössa, underkläder osv. Och så har vi alltid upplevelser, tex pepparkaksmått som betyder att vi bakar pepparkakor ikväll, eller biobesök, julmarknad, pyssel, lussekatter osv.

Svar på tråden Adventskalender till 13-åring