• mico

oregelbundna värkar

Hej
    Har sen i onsdags kväll legat med riktiga värkar. Det gör riktigt ont! Men dom är inte regelbundna. Det höll på i några timmar för att sen göra uppehåll över natten. Började på fm igen. Uppehåll över dagen... o ja..sådär håller det på. Där emellan har jag molande värk. Är öm i magen och börjar bli väldigt trött...
    Detta är mitt tredje barn. Mina andra två förlossningar har varit långdragna. Tre respektive fyra dagar från första värken.. men dom va regelbundna och kom tätare och tätare o jag visste att det va på g..

Men nu fattar jag ingenting. . Varför får jag starka värkar för att det sen ska sluta? När ska jag ringa förlossningen? Tänkte om de kunde sätta fart på det hela?
    Tacksam för svar

• Svar på tråden oregelbundna värkar
  • Mamori

Åk in så får de kolla om det är riktiga värkar eller pinvärkar. Är det pinvärkar som inte öppnar något så kan du få något mot det så du slipper ha ont. Är det riktiga värkar så öppnar de lika bra även om de är oregelbundna.

När jag fick barn så hade jag först regelbundna värkar med 3 min emellan, visade sig vara pinvärkar som inte gjorde ett dugg förutom gjorde uront. Sedan fick jag oregelbundna värkar som ibland var 1min emellan, ibland en halvtimme. Åkte in för att få mer medicin, visade sig vara 6 cm öppen redan.

• mico

Såpass! Drar mig lite för att åka in...vill inte ligga där i timmar för att sen åka hem igen.. Men ska nog ringa senare.. Har jag tur så kan jag ha öppnat mig lite och de sätter fart på det hela=)

• Baktakt

Jag har haft regelbundna värkar varenda natt i två veckor. De har tagit mig genom halva latensfasen. Drygt, men jag kan oftast ta igen förlorad nattsömn under dagen. Frustrerande att varje natt tro att det är på gång NU.

Jag är glad att jag blivit kollad, så att jag vet att det går framåt, trots allt. Ring din BM, eller förlossningen och hör vad de säger. Är det bara pinvärkar, så tröttar det ju bara ut dig inför förlossningen. Är det som för mig att det går framåt, så kan det ju vara en fördel att den aktiva fasen inte kommer direkt efter flera timmars intensiv latensfas, ifall man kan vila mellan perioderna av mer intensiva värkar.

Fullt normalt, i vilket fall. Speciellt för omföderskor, har jag fått lära mig.

• mico
    Baktakt skrev 2014-10-11 22:04:04 följande:

Jag har haft regelbundna värkar varenda natt i två veckor. De har tagit mig genom halva latensfasen. Drygt, men jag kan oftast ta igen förlorad nattsömn under dagen. Frustrerande att varje natt tro att det är på gång NU.

Jag är glad att jag blivit kollad, så att jag vet att det går framåt, trots allt. Ring din BM, eller förlossningen och hör vad de säger. Är det bara pinvärkar, så tröttar det ju bara ut dig inför förlossningen. Är det som för mig att det går framåt, så kan det ju vara en fördel att den aktiva fasen inte kommer direkt efter flera timmars intensiv latensfas, ifall man kan vila mellan perioderna av mer intensiva värkar.

Fullt normalt, i vilket fall. Speciellt för omföderskor, har jag fått lära mig.

Tack för svar! Låter riktigt drygt.. fy ????

Ska ringa idag.. lika bra innan gubben drar på jobb i möra.
Svar på tråden oregelbundna värkar