• Bananflugan

stickningar / ilningar efter äl, symptom?

Hallå!
    Har sedan äl haft stickningar och ilningar i livmodern.
    Det började på höger äggstock och ca 3 dagar efter äl molar det i livmodern. Vissa stunder "vibrerar" det... Konstig känsla!
    Har BIM nästa söndag!
    Kan det vara ett graviditetssymptom?

• Svar på tråden stickningar / ilningar efter äl, symptom?
  • Pimpinellan

Riktiga gravsymtom kan inte börja förrän tidigast efter embryot fäst d.v.s dag 6-7. Även det är extremt tidigt för symtom,många känner inget alls förrän det gått lång tid. Direkt efter äl är det alltså inte gravsymtom utan efterverkningar av äl.

• Bananflugan

Jag är inne på äl+8 och har fortfarande molvärk och vita tjocka flytningar...

Tycker att det borde inte vara ägglossningen jag känner av än... Eller?

• Camilla85ify

Jag har tot varit gravid 8 gånger, och har precis plussat igen. Alla mina grav. har jag haft som mensvärk från ÄL till BIM, och även sen därefter i tidig graviditet. Kan ju va ett tecken för dej med =) (Annars har jag inte det...)

• Bananflugan

Jag hoppas verkligen att jag är gravid!

Men vågar inte riktigt hoppas.

Molvärken kommer och går och är mer eller mindre kännbar...

Hur tidigt kan man göra ett test?

• Aniroma

Jag ska ha mens den 18/10, är 90% säker på att mensen ska komma då! även fast det finns vissa saker som ändå gör mig lite förvirrad...

Vi hade sex på äl (av misstag, vi planerar inte barn). På dag 5 efter äl (i torsdags) så fick jag känningar av uvi. Det gjorde (gör, för det håller fortfarande i sig) inte ont när jag kissar men precis efter sista droppen så blir det som ett kittlande sug i blåsan som håller i sig några minuter efter. Liiiite svid i utkanten av urinröret men inget mer och det svider är bara efteråt. Lite tomhetskänsla i blåsan när jag tömt även fast det även känns som att jag skulle behöva kissa lite till... Ska inte påstå att jag kissar oftare än vanligt o gör jag det så är det av all tranbärsjuice...Ringde vc samma dag som det började men hon ville inte jag skulle komma in så tidigt utan att testa tranbärsjuice först vilket jag gjort hela helgen.

Nös nyss och det högg till i höger äggstock.

Känner inte någon molande mensvärk som många verkar göra. När jag ligger ner i soffan så kan jag känna dragning / stramningi höger ljumske, ibland är det vänster, men just nu höger. Kan även känna ett hugg när jag reser mig från liggande läge.

Inga ömma bröst mer än om jag nyper i bröstvårtorna.

What to think?...

• Camilla85ify
    Bananflugan skrev 2014-10-12 09:38:25 följande:

Jag hoppas verkligen att jag är gravid!

Men vågar inte riktigt hoppas.

Molvärken kommer och går och är mer eller mindre kännbar...

Hur tidigt kan man göra ett test?

Det ju svårt att säga, bästa är att vänta till BIM. Själv har jag som tidigast plussat 6 dagar innan BIM.
  • Anne89

Jag känner igen mig. Några dagar/mindre än en vecka efter ÄL började det sticka i tjejmagen och ut mot ryggen. En dag senare kom ett rejält hugg i ena äggstocken. Ytterligare en dag senare kom en miniliten blödning (nidis) och stickningarna/huggen gick över till molande värk ("mensvärk"). Jag var gravid! :)

• Bananflugan

Testade idag, självklart negativt!

Ska inte ha mens förens på söndag!

Men det kliade i fingrarna! ????

• Frallanz
    Bananflugan skrev 2014-10-14 08:15:58 följande:

Testade idag, självklart negativt!

Ska inte ha mens förens på söndag!

Men det kliade i fingrarna! ????

Jag hade från BiM-12 ömma bröstvårtor och stickningar/svag mensvärk i livmodern.

Men tänkte inte så mycket på det då jag redan ställt in mig på att det inte tagit sig vid denna ÄL. När sen mensen inte kom på morgonen 12/10 så tänkte jag att den skulle komma senare. Men estämde mig för att testa så gjorde det kl 16:15 på BiM dagen och jag fick ett rätt så starkt streck. Så invänta BiM och testa sen igen :)
  • Bananflugan

Men nu är jag mer nojjig!

Har haft molvärk, ilningar och stickningar från äl... Sedan igår ingenting!

Det är vid denna tiden jag "brukar" få mensvärk...

Det kanske inte har tagit sig ändå?

Hopplöst detta väntande!

Svar på tråden stickningar / ilningar efter äl, symptom?