• amarante

Erfarenhet av Primolut-Nor för att stoppa blödning?

Hej!
    Jag skrapades för sju veckor sedan för att bli av med ett MA (uteblivet missfall) med ofostrig graviditet. För några dagar sen, 6,5 v efter skrapningen, fick jag veta att det fanns rester kvar ... Hade då haft mens/blödning i 2,5 v som inte verkade va i närheten av att ge sig. Fick en 10-dagars kur Promolut-Nor för att stoppa blödningen inom några dagar. Tanken är sen att resterna från missfallet ska komma ut i vad läkaren kallade en "jätteblödning" som ska komma några dagar efter sista pillret.

Skulle bli glad om nån med erfarenhet av något liknande kan tala om hur många dagar efter medicinkuren som blödningen startade och om den var värre än vanlig mens? När jag läser om dem som tar dessa tabletter för att skjuta upp mensen så verkar den ju inte bli värre än vanligt, men det är väl rimligt att det blir mer när rester ska ut också. Det handlar dock inte om stora mängder rester, enl vad vi såg på vul.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-11 22:40
    Skulle också bli glad om nån kunde berätta om erfarenheter av ägglossning och graviditet efter en liknande tablettkur!
  • Svar på tråden Erfarenhet av Primolut-Nor för att stoppa blödning?
  • Anonym (Rött)

Fick Promolut-Nor av andra orsaker och det är bra att du fått veta att det kommer att blöda mycket när du slutar med dem. Önskar att jag hade vetat det för ta mig sjuttsingen vad jag blödde. Blev riktigt rädd. Kunde inte gå utan stod bara blixtstilla med benen i kors. Nu vill jag inte skrämma dig. Tvärtom. Det är bra att du frågar så att du kan få veta att när det händer så är det inte farligt. Jobbigt men inte farligt och så funkar det. Ta det bara lugnt.

• amarante

Ah, tack för ditt svar! Jag har funderat på om jag ska förbereda mig på att jobba hemma de dagar som blödningen riskerar att starta, låter som det kunde va läge för det utifrån din erfarenhet!

Hur många dar efter sista tabletten började du blöda och hur många dar blödde du mkt?

• Anonym (Rött)
    amarante skrev 2014-10-11 23:18:28 följande:

Ah, tack för ditt svar! Jag har funderat på om jag ska förbereda mig på att jobba hemma de dagar som blödningen riskerar att starta, låter som det kunde va läge för det utifrån din erfarenhet!

Hur många dar efter sista tabletten började du blöda och hur många dar blödde du mkt?

Jag minns inte riktigt, har förträngt mycket för jag var så sjuk då, men jag tror att jag stod ut i två dagar sedan blev det gyn-akuten och en ny omgång piller som jag fick äta fram till min operation. Jag började blöda ordentligt ganska omgående efter sista tabletten tror jag, men minns som sagt inte så noga. Jag hade cancer och har opererat bort livmoder och äggstockar och är friskförklarad idag. Om du får som jag kan du glömma det där med att jobba. Det är inga små mängder som kommer för att uttrycka det milt. Men bli inte rädd, som sagt, men var beredd!
  • amarante

Oj, vilka erfarenheter, skönt att du är friskförklarad! Tack för dina svar!

• Anonym (Rött)
    amarante skrev 2014-10-11 23:43:35 följande:

Oj, vilka erfarenheter, skönt att du är friskförklarad! Tack för dina svar!

Känns bra att kunna hjälpa och kom ihåg att du kanske inte får det lika jobbigt men det är ju skönt att slippa bli rädd och överrumplad om det skulle hända.
  • amarante

Om nån undrar hur det gick för mig så började blödningen på dag 3 efter sista pillret, var rätt ordentligt från start men mest dag 2 och 3. Blödde mkt, klart mer än mens, men inte så jag blev orolig att nåt var fel och jag hade inget ont. Fick äl 2 veckor efter att blödningen startat.

Svar på tråden Erfarenhet av Primolut-Nor för att stoppa blödning?