• Fia Lundbom

Rhodos - Faliraki området ?

Hej!

Nån som varit på Rhodos - i Faliraki området ?
    Är det en mindre "by" där eller ? Finns resturanger/ nöjen där eller måste man ta sig in till Rhodos stad ?

Kan det passa ett sällskap med både ungdomar (17 år) medelålders och pensionärer ? Vi funderar på att åka hela familjen.

Tacksam för svar.
    Vänliga hälsningar
    Fia

• Svar på tråden Rhodos - Faliraki området ?
  • oaxen

Jag var där för många år sen. vi valde det för vi trodde det var en mindre by som inte var så många turister i, mer gediget men det var precis tvärtom. Det var ett ställe helt uppbyggt för turister. Grekerna bodde i byar runt om. Vi hyrde moppe och åkte in till rhodos det gick bra men inget man gör varje kväll kanske. Men visst var det bra lite shopping, många resturanger, Lycka till!

• Mamazita

Jag var oxå där för många år sedan. Vi bodde i Rhodos stad men åkte till Faliraki beach med buss varenda dag för det var mycket härligare att sola och bada i Faliraki. Jag fick intrycket att det fanns unga människor där fast det var ett litet mysigt samhälle. Men som sagt, jag var bara på stranden... På kvällarna var vi alltid i Rhodos stad, så jag kan tyvärr inte råda er så mycket....

• TisseTiger

Jag har för mig att brittiska ungdomar och unga "vuxna" har det som sitt speciella fylletillhåll. Men jag kan minnas fel, bodde i London under några år och har för mig att man såg en hel del reportage därifrån. De var inte speciellt lustiga att se även om jag inte vart så dålig på att festa loss själv förr i tiden!

• minisork

ha, jag jobbade som reseledare i just Faliraki, tror att det var 1996. Kort summerat så är det väldigt mycket engelsmän och tyskar som turistar där, unga sådana och det finns gott om barer och mindre restauranger. Utanför själva bykärnan ligger flera stora hotellkomplex och det är ett område mellan själva Faliraki och Rhodos stad där jag tror att Ving/Fritidsresor ev. har sina stora hotellkomplex. På dagarna är det en underbar liten ort med jättelånga sandstränder och massor av vattenaktiviteter. Sömnigt skulle jag uttrcýcka det. Mysiga resturanger och laidback. På kvällarna är det mer ös och party . Jag upplevde det som att det var mer party och fulla svenskar inne i Rhodos stad än i Faliraki. Hamnade man på fel hotell där så var hela semestern förstörd. Många hotell och lägenheter i Faliraki ligger inte i bycentrum utan utanför. Det är enkelt att hyra moppe eller cykel och ta sig runt till de närliggande byarna och uppleva genuint grekiskt ö-liv.

• Fia Lundbom

Tack för era svar..

Vi har även ett hotell i Ixia på Rhodos som alternativ - men där verkar det inte vara några mysiga sandstränder...

Svar på tråden Rhodos - Faliraki området ?