• Suncica

    IVF efter Pergotime?

    Hej!

    Jag och min fru har nu kört 6 stycken inseminationer som har enbart resulterat i en graviditet med komplikationer i vecka 15 på andra försöket, så ingen bebis än och nu funderar vi på att gå över till IVF, Fick rekommendation från min gynekolog att testa ett par gånger att inseminera med Pergotime först. Jag har regelbunden ägglossning men han menar att Pergo ska kunna öka chanserna i alla fall. Jag känner mig lite kluven till Pergo eftersom den primärt används då man inte har ägglossning och undrar om den kan 'förstöra' något? Finns det någon här som kört med Pergo och sen IVF? Jag är lite paranoid :) eftersom Pergo tillsätter hormoner också och jag undrar om den egentligen kan sabba min naturliga cykel och försvåra förutsättningar för IVF sen? Tacksam för alla svar! 
  • Svar på tråden IVF efter Pergotime?
  • Copyjulia
    Suncica skrev 2014-10-12 10:11:03 följande:
    Hej!

    Jag och min fru har nu kört 6 stycken inseminationer som har enbart resulterat i en graviditet med komplikationer i vecka 15 på andra försöket, så ingen bebis än och nu funderar vi på att gå över till IVF, Fick rekommendation från min gynekolog att testa ett par gånger att inseminera med Pergotime först. Jag har regelbunden ägglossning men han menar att Pergo ska kunna öka chanserna i alla fall. Jag känner mig lite kluven till Pergo eftersom den primärt används då man inte har ägglossning och undrar om den kan 'förstöra' något? Finns det någon här som kört med Pergo och sen IVF? Jag är lite paranoid :) eftersom Pergo tillsätter hormoner också och jag undrar om den egentligen kan sabba min naturliga cykel och försvåra förutsättningar för IVF sen? Tacksam för alla svar! 
    Jag gjorde också Pergo o insemintaion några ggr utan resultat. Sedan gjorde vi IVF och efter 6 ggr lyckades vi. Den gången vi lyckades hade vi ett fryst embryo sedan en tidigare IVF och jag fick inga hormoner alls utan vi körde i "naturlig cykel". Min IVF-läkare sa att vissa personer är känsliga för alla hormoner man tar under en IVF vilket gör att det kan vara lättare att bli gravid med ett fryst embryo i naturlig cykel. Tänker att det kanske gäller även Pergotime. Dvs att kroppen reagerar för starkt på hormonerna? Men om du väntar ett tag mellan Pergo och IVF tror jag inte att det är någon fara alls. 
  • Karriärskvinna

    Idag bestämde vi att jag ska köra med Pergotime inför FET som förhoppningsvis blir v. 51, om nu ÄL kommer innan 15/12 för annars hinner de stänga... Gjorde en misslyckad ET förra månaden, och hade ingen ÄL efter det. Hoppas Pergotime hjälper!

  • Copyjulia

    Hoppas det lyckas för er. Min kropp skulle nog aldrig kunna bli gravid med några som helst tillförda hormoner innan en embryoöverföring. Men det är ju såklart olika.

Svar på tråden IVF efter Pergotime?