• Zinara

Hjälp med barnhalloweenkalas

Min dotter fyllde nyligen 6 år och det vill hon fira med ett halloween kalas. Jag har inte fixat något temakalas innan så tänkte att jag kanske kunde få lite hjälp här.

Till meny har jag hittills kommit på:
    Avhuggna fingrar=Prinskorv med en mandel till nagel och ketchup som blod.
    Flugsvampar=Hårdkokt ägg med en tomathalva på och majonäs som prickar.
    Maskar=Rosafärgad spagetti

Skulle vilja ha hjälp med några rätter till åt barnen samt en eller två som passar vuxna med då en del föräldrar stannar kvar. 

Skulle även vilja ha hjälp med lekar som passar temat och barnen. De flesta kommer vara 6-åringar men lillasyster är 4 och det kommer två 5-åringar med. Har ingen koll på passande lekar alls för så små barn. 

Hoppas det finns några som har lust att bolla idéer med mig.

• Svar på tråden Hjälp med barnhalloweenkalas
  • Drottningen70

Maskäten korv. Du sticker hårda okokta spagetti i hotdogs och sedan kokar du dem tills spagettin blivit mjuk.

• Zinara

Tack fast känns som det kanske blir lite mycket korv då eftersom avhuggna fingrar är prinskorv. Några tips på lekar? Svårare med det...

• Camillapunktslut

Äckliga saker i bunkar som man inte ser!

Kokt ljumen spagetti i en. Skalade vindruvor i en. Några leksaks möss i en osv. Så ska dom sticka ner händerna och känna på allt det läskiga

• Zinara
    Camillapunktslut skrev 2014-10-12 20:25:13 följande:

Äckliga saker i bunkar som man inte ser!

Kokt ljumen spagetti i en. Skalade vindruvor i en. Några leksaks möss i en osv. Så ska dom sticka ner händerna och känna på allt det läskiga

Det kan funka, borde inte vara för läskigt för 6-åringar och de mindre kan slippa om de vill. Tar gärna emot fler förslag
  • Zinara
    Leah1 skrev 2014-10-13 07:22:13 följande:

Chokladpudding i hundbajspåsar.

Haha
  • Lucius Vorenus

Köp reflextejp och göm godispåsar utomhus, så får barnen leta dem med flicklampor i mörkret.

• dejan9209

ÅHH vad kul!!! 

Du kan ta massa dockor och hänga dom med en tråd i alla dörrar i huset!!
    Fast nu när jag tänker så är det nog inte så passande för barn...
    Nej skippa mitt tips 

Zinara skrev 2014-10-12 11:55:12 följande:

Min dotter fyllde nyligen 6 år och det vill hon fira med ett halloween kalas. Jag har inte fixat något temakalas innan så tänkte att jag kanske kunde få lite hjälp här.

Till meny har jag hittills kommit på:
    Avhuggna fingrar=Prinskorv med en mandel till nagel och ketchup som blod.
    Flugsvampar=Hårdkokt ägg med en tomathalva på och majonäs som prickar.
    Maskar=Rosafärgad spagetti

Skulle vilja ha hjälp med några rätter till åt barnen samt en eller två som passar vuxna med då en del föräldrar stannar kvar. 

Skulle även vilja ha hjälp med lekar som passar temat och barnen. De flesta kommer vara 6-åringar men lillasyster är 4 och det kommer två 5-åringar med. Har ingen koll på passande lekar alls för så små barn. 

Hoppas det finns några som har lust att bolla idéer med mig.

• Zinara

Vi har en del pynt en tavla med två tjejer som blir monster om man ser dem ur en annan vinkel, skelett med lysande ögon, spindlar m.m Tror att jag har hittat lite mer i matväg men har fortfarande problem med lekar.

Godis och ficklampsleken var en bra idé men funkar tyvärr inte i området vi bor i det är alldeles för upplyst runt omkring här så är inte mörkt utanför. Någon mer påhittig som har lektips?

Till äldre barn är det lätt. Vi hade jättekul skräckkvällar på fritids när jag var liten men med tanke på att man tyckte det var läskigt då skulle de sakerna vara alldeles för läskiga för 5-6 åringar

• Orkide

Spökbananer: Dela bananer i två delar. Lägg de i frysen en stund, måla ögon och eller mun med lite smält choklad.

• agua

Hade halloween kalas åt sonen för nått åt sedan vi serverade muffinsspindlar, spökkladd kake muffins och pumpa cup cakes

Svar på tråden Hjälp med barnhalloweenkalas