• coco channel

hur ska jag göra för att få lägenhet?

Hej,
    Är gift och har ett barn, älskar min man och min man älskar mig, vi bodde i ett hus som var för min svärmor, vi bodde allihopa min man var arbetslös, jag var i skolan för att lära mig svenska, är inte svensk, mådde inte bra för att vill bo bara med min man och har saknat mitt hemland och mina vänner och familj, svärmor vill att jag ska äta allt som hon lagar för mat även om soppa som jag inte tycker om, hon vill styra mig som hon gjorde med sin dotter som har inga relation med varandra nu, min man fick ett jobb i Stockholm och sen sa jag till honom vill flytta vill inte bo här, vi flyttade, efter fem år fick jag ett barn, svärmor vill att vi ska komma tillbaka vill bo nära sitt barn barn, då skrev hon huset till min man och hon väntar på en lägenhet att hyra, hon satt sig i kö 13 år sen som hon sa, hon pratar med kommunen och de säger att de renoverar men det är mer än 6 månader nu och vi bor ihop igen, jag mår inte bra och hon mår inte bra heller, jag bestämde mig att jag går ut från den här huset jag och mitt barn på grund av vår hälsa, var ska jag gå till? Jag jobbar och har bra lön, min son går på dagis, kommer jag och få lägenhet?

Svar på tråden hur ska jag göra för att få lägenhet?