• Anonym (sex)

Oralsex med kondom/ slicklapp?

Ni som har sex utanför en fast monogam relation, använder ni kondom eller slicklapp vid oralsex?

Om ni inte gör det, har ni funderat på det och eventuella risker med att köra oskyddat?

Ni som inte använder skydd vid oralsex och suger, tar ni satsen i munnen och kanske också sväljer?

Jag som frågar är kvinna och har inte använt skydd vid oralsex men jag vet ju att jag borde....

• Svar på tråden Oralsex med kondom/ slicklapp?
  • Anonym (Tjej)

Har använt kondom en gång vid oralsex och det kändes lite konstigt fast killen verkade gilla det. Annars har jag varit utan med tre killar men två var oskulder och den tredje hade bara varit med en tjej innan som var oskuld innan honom så risken var ju verkligen obefintlig.
    Men jo, det känns ganska konstigt att använda det även fast man kanske borde :/

• Anonym (sex)

Hm, kanske detta är en fråga som många inte är så sugna att svara på...

• vargveum

Jag kan svara.

Mina kk suger mig i regel utan kondom vilket jag är tacksam för. Några sväljer satsen (en hade det som krav att få göra det!), andra kan ta i munnen men sväljer så lite som möjligt eller försöker undvika att få det i munnen. En enda insisterar på kondom både vaginalt och oralt. Sist provade vi oralsex (hon sög mig) med kondom, det var... sådär. Hade aldrig kommit bara på det.

Slicklapp är det fulaste ordet jag vet och även om det är en viss risk förknippad med detta inser jag så kommer en sådan tingest aldrig emellan min mun och en kvinnas sköte. Aldrig testat, kommer aldrig testa. Klamydia tycker jag är sexigare än slicklapp. I princip. Men men, jag älskar fitta, smaken, doften... svårt att lägga plastfilm emellan då

• Linnea1994

Hur kan man svälja satsen om han har kondom???

• manfrsthlm
    Linnea1994 skrev 2014-10-15 12:18:10 följande:

kanske klipper ett hål i toppenCool
    KIK: KRILLESTHLM1
  • Anonym (tjejen)

Jag har aldrig använt skydd vid oralsex... Har även skippat kondom med de killar som jag haft sex med efter att jag blev singel (har ppiller och har inte haft sex med kondom sen jag blev ihop med mitt ex för 6 år sedan så har inte vanan inne). Dåligt I know! Har väl funderat lite över risken men inte mer än att jag tänker att jag för säkerhets skull ska testa mig snart.

Jag tar satsen i munnen och sväljer om det är så killen vill komma. Har aldrig varit med om någon dålig smak eller läbbig konsistens utan tar den hellre där än att få kladd någon annanstans på t.ex bröst :P

• vargveum

Det är det väl ingen som har skrivit...?
  • Anonym (sex)

Inte vet jag, var fick du det ifrån?
  • Anonym (sex)
    vargveum skrev 2014-10-15 14:54:46 följande:
    Det är det väl ingen som har skrivit...?
  • Anonym (no thanks)

Alltså kuk i regnkläder går helt bort. Äkta vara o sprut i munnen vill jag ha vid blowjob. Sväljer gärna, no pronlem for me iaf.

• Linnea1994
    Anonym (sex) skrev 2014-10-15 17:42:21 följande:
    Inte vet jag, var fick du det ifrån?
    Sorry, läste lite för fort... Annars så är det så gott att få en rejäl sats i munnen när man suger tycker jag!
  • Anonym (sex)
    Linnea1994 skrev 2014-10-16 09:52:18 följande:
    Sorry, läste lite för fort... Annars så är det så gott att få en rejäl sats i munnen när man suger tycker jag!
    Jag också! Det är därför jag slarvar med skydd vid just avsugning. Har inte provat att suga med kondom, kondom skulle förstöra hela grejen. MEN risk för smitta finns ju där så det är korkat av mig.

Jag hade hoppats på fler svar, det är ju många här som har eller har haft ONS, kk etc.
  • Anonym (Man)
    Anonym (sex) skrev 2014-10-16 11:06:12 följande:
    Jag också! Det är därför jag slarvar med skydd vid just avsugning. Har inte provat att suga med kondom, kondom skulle förstöra hela grejen. MEN risk för smitta finns ju där så det är korkat av mig.

Jag hade hoppats på fler svar, det är ju många här som har eller har haft ONS, kk etc.

Risken för smitt är väl störst om man tar emot sperman. Om man suger men slutar innan utlösningen är risken mindre. Men helt säkert är det förstås bara om man använder kondom. Det är kanske värt att offra något för säkerheten? Man känner ändå av pulserandet när det kommer och upplever mannens njutning. Sen ska förstås också killen vara med på noterna. Kanske många är vana att bli avsugna utan kondom även av tillfälliga partners. Men om alternativet är ingen avsugning så är det ändå värt det. Med tunna kondomer behöver det inte vara så jättestor skillnad.
  • Anonym (no thanks)

Kanskd inte så stor skillnad för killen men o suga gummi är inte så häftigt. O så kommer han inte i munnen. Vissa tycker säkert det är en fördel men suger jag vill jag också få sperman i munnen.

• Linnea1994
    Anonym (sex) skrev 2014-10-16 11:06:12 följande:

Kan bara hålla med! Skulle vägra suga med kondon, smaken av go kuk gör mej så kåt att jag kommer direkt när killen nuddar min mus.
  • vargveum
    Linnea1994 skrev 2014-10-16 13:13:33 följande:

Kan bara hålla med! Skulle vägra suga med kondon, smaken av go kuk gör mej så kåt att jag kommer direkt när killen nuddar min mus.

Linnea, jag gillar dig mer och mer!
  • Cecese

Med en tillfällig partner/ny partner och liknande så är det absolut kondom på. Jag suger dock inte med kondom så därför blir det inget oralsex före vi är överens om att bara hålla oss till varandra och vi vet att båda är friska. Jag vet att jag är frisk och vill absolut inte riskera att få nåt. Nu är det inget större problem eftersom jag inte vill ha ons eller nåt sånt. 

Svar på tråden Oralsex med kondom/ slicklapp?