• TokBarbro

Bim+11 och vet fortfarande inte om jag är gravid!!!

Hej.

Nu är jag ganska förbannad på att jag fortfarande inte vet om jag är gravid eller ikke. Har haft otroliga känningar sen ÄL och veckan innan bim började det mola å mensvärka i magen å vattniga flytningar ibland då man nästan trodde mensen kom.

Nu ca 11 dagar efter bim så står det ikke gravid på cb sitt test!!! Hallå liksom..

Har vart plågad av virus dessa veckor som inte verkar ge med sig, hela denna veckan på jobb fick jag febertoppar å väldigt ont i mage å började hosta igen. Nästan som om kroppen reagerade på ansträngningen på jobbet. Har ganska tungt jobb.

På fredag när jag kom hem från jobb så mådde jag lite illa och hade haft väldigt konstigt ont i hela dagen på jobb i magen. Underlivet kändes annorlunda ut å tappen min var nästan nede vid öppningen å kunde knappt sitta, men det gick över å idag söndag så har jag inte det så utan har mensvärk istället.

Vad är det som sker, har man en infeksjon eller? Känns nästan farligt det här med febertoppar å ont??? Någon annan som har ideer eller tips:):)?????

• Svar på tråden Bim+11 och vet fortfarande inte om jag är gravid!!!
  • Anonym (s)

kanske dags att ringa barnmorskan och kolla upp vad det är som händer i din kropp. 

• TokBarbro

Ska ringa till min läkare imorgon för det her är ju inte normalt antar jag:( vill ju helst vara gravid, men får liksom inte ro förrens jag vet

:(. Har läst att det är vanligt med mensvärk när man är gravid, så man får hoppas på det.. Men fredagen var något speciellt...:(

• Jag är bara jag

Rent krasst är man ju gravid om man haft äl och passerat BIM,men varken äl-symtom eller positiva äl-tester betyder ju att man verkligen haft äl. Då krävs VUL runt äl och/eller progesteronprov för att verkligen veta. Så antingen ingen äl,senare äl eller också kan du självklart vara gravid och testerna inget visar,det är inte världsunikt,men du måste ju få besked! BIM + 11 dar skulle innebära vad blir det nu...v.5+4. För tidigt för VUL dock. Fortsätt testa och händer inget på nån vecka till så gör ett VUL.

• TokBarbro

Hej, har ju sen lite efter en eventuell ÄL haft förkylning å lite virus i kroppen så jag var hemma från jobbet å hade sjukskrivning i 2 veckor. Sa till läkaren då att jag hade ont i magen, lite mer än vanlig mensvärk å lite flytningar som jag inte var van vid, då var jag runt bim.

Sen började jag jobba månagen en vecka efter bim å denna veckan på jobbet var tuff, kör truck å lastar å lossar så det var mycket ut å in i truck å klättring, kände av ett jobbigt tryck i magen varje gång jag satte mig å fick feber igen, men när jag kom hem från jobbet så roade det seg ner lite. Så imorgon må jag nästan få en check där nere för jag blev lite orolig på fredagen att det var så annorlunda där nere. Väldigt tajt å ont. Men det gav sig efter att jag slappat i helgen.

Är jag gravid så kanske kroppen min reagerar sån för att det helt enkelt är för tungt på jobbet. Molvärken är nästan konstant sen 3 veckor tillbaks å hade även en sparsam blödning efter ÄL.

Men jag hoppas... Är du gravid "jag är bara jag"??

• Jag är bara jag

Det är ju nåt som händer i din kropp och det kan visst vara en graviditet. Kan du ta det lite lugnare på jobbet i fall att?

Tyvärr är jag inte gravid,jag kan inte bli gravid spontant och knappt med andras ägg heller,men vi kämpar vidare. Drömmer

• TokBarbro

Tingen är ju den att blir jag dålig av att jobba med det trycket så må man ju slappna av lite mer på jobbet, men man vill ju inte bli kallad lat heller, å därför blir jag förbannad, för om jag visste om jag var eller ikke så kunde jag snacka med chefen så hade vi löst det.. Men kan inte gå dit ifall man inte är det å säga att man tror:(

Men gud så tråkigt för er som kämpar i motvind, jag hoppas ju självklart ni kan få det till. Hur länge har ni försökt?

Vi har vart ihop i fyra år, men inte lyckats. Men vi har inte gjort några större insatser å sökt hjälp, har bara inte blivit så. Vi har egentligen bara sagt att blir vi så blir vi med barn. Men en längtan finns alltid där:)

• Jag är bara jag

Kan du inte skylla på annat då,att du inte mår helt hundra och skulle behöva ta det lugnare och därmed slippa skylla på graviditet?

Vi har försökt i 8 år,varit gravid,men det blir bara missfall. Lite segt när man snart ska påbörja 4.e ED:n,men ge upp finns inte som alternativ! Men har ni kört oskyddat 4 år då alltså? Då är det ju läge för en utredning i vart fall -även om det så skulle vara "bara" ett år,men ni avgör ju själva. Kanske inte behövs heller,du kan ju vara gravid. Glad

• TokBarbro

Ja 8 år er en lång tid, vart fall med de prövningarna ni har vart med om, men tycker det är bra att ni inte ger upp förgäves:) ni ska säkert få det till å vi håller alla tummar:)

Första året åt jag p-piller men resten har vi kört oskyddat, jag tror jag har svårt för å bli med barn, sen i tillägg så har vi vart ganska bekväma med att vara bara vi 2, så vi har liksom inte stressat med å checka oss.

Sen jobbar vi båda två 3-skift å det sägs å att ha en dålig början om man vill ha barn eftersom kroppen egentligen inte mår bra av det. Så hade vi kanske jobbat dagtid så kanske det kunde vara enklare:) vem vet!!

Ska gå på jobb inorgon, men visst tar jag det väldigt lugnt imorgon om jag märker att jag blir sämre. Ska ringa läkaren å se om hon kan checka mig. Det her blir ju bara för dumt.

Vilken ålder är ni i förresten? Jag är 34 å han är 40...

• TokBarbro

inga fler som vill komma med inputs eller ge lite info om hur sent ni plussade och vilka symptomer ni hadeGlad

• Jag är bara jag

Skiftarbete kan försvåra att bli gravid så det kan ju bero på det också. Eller "bara" otur hittills. Ta det så lugnt du kan,testa igen och sök hjälp/gör VUL om nån vecka som sagt så ordnar det sig vad det nu än är! Glad

Vi är 45 och 49,men åldern i sig skiter vi i,man kan inte lägga ner barnlängtan bara för att åren gått!

Svar på tråden Bim+11 och vet fortfarande inte om jag är gravid!!!