• underbaraSt

Vilket namn tycker ni? Våra listor!

Hej!

Jag och sambon försöker bli gravida. Vi planerar redan namn!

Skulle vi få en pojke har vi redan bestämt oss för namnet Caspian. Däremot är vi väldigt oense om flicknamnet. Därför skrev vi ner några förslag var utan att visa för varandra och kollade sen om vi hade något som var samma eller om vi gillade något från den andras lista.

Jag undrar nu vad ni tycker är fint eller om ni har något annat fint tjejnamn? Jag kan ju säga som så att jag inte gillade några av sambons förslag :P

MIN LISTA:

Olivia, Leija, Vega, Vera, Noelle, Tuva, Belle, Stella, Milia

SAMBONS LISTA:

Hollie, Mira, Tracy, Lily, Enia

Sambons dotter heter Minéa men det behöver inte vara liknande :)

• Svar på tråden Vilket namn tycker ni? Våra listor!
  • Jag är bara jag

Olivia är jättefint! Glad Det enda förutom möjligen Lily jag gillar,men då ska det stavas Lilly.

• Jhalie

Vega! Det heter min dotter annars gillar jag Belle, om man uttalar det 'Bell'.

• fluu

Olivia -  Bra, internationellt gångbart, "safe", enkelt. Väl mjukt och vekt.

Leija - Rätt hemskt. Ett väldigt sött och barnsligt namn, dessutom krånglig stavning. Känns väldigt "gjort".

Vega - Underbart bra! Rivigt, ståtligt, gångbart på alla sätt, vackert. Rätt i tiden.

Vera - Som Vega fast ännu mer bekant. Bra på alla vis.

Noelle - Vackert, vacker betydelse. För prinsessigt och sött för min smak. Internationellt gångbart.

Tuva - Bra, enkelt. Trevlig allmoge-feeling. Sött och lite barnsligt. Svårt internationellt. 

Belle - Bara ett smeknamn. Bara prinsessigt. Bara barnsligt. 

Stella - Vackert, bra, gångbart. Lite rivigt. Känns också lite "gjort".

Milia - Smeknamn och puttinuttigt.

Hollie - Hemsk stavning. Hemskt i Sverige. Mjukt och inte så vuxet. 

Mira - Bra, vacker betydelse, enkelt. Inte riktigt min grej, men jag kan ändå inte komma på något negativt med det.

Tracy - Hemskt, hemskt i Sverige. Lär bli tusen olika uttal. 

Lily -  I Sverige bäst med två l. Pluttigt och smått. Sött och prinsessigt. Vekt. Men internationellt gångbart. Känns rätt uttjatat. 

Enia - Puttinuttigt och barnsligt. "Gjort" och konstig stavning.

1. Vega
    2. Vera
    3. Stella
    4. Olivia
    5. Tuva
    6. Mira
    7. Noelle
    8. Lily
    9. Milia
    10. Belle
    11. Tracy
    12. Enia
    13. Hollie
    14. Leija

Namn ni båda kanske kan gilla: Lilja, Milou, Misa, Nike, Nemi, Noomi, Naomi, Nika, Lovi, Poppy, Silje, Telma, Tilly, Verna, Ines, Adele, Alina, Billie, Bianca, Celia, Elodie, Elly, Evina, Elsie, Freja, Fiona, Gry, Julie, Junia, Irmeli, Irmelin, Lykke.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Abbe83

Av era förslag gillar jag Olivia, Vega, Vera, Stella och Lily.
    Andra förslag:
    Alea
    Alice
    Alva
    Amelie
    Celine
    Disa
    Elise
    Ella
    Ellen
    Elvira
    Emmy
    Heidi
    Hilma
    Isolde
    Julia
    Kiara
    Klara
    Laura
    Lova
    Malva
    Meja
    Molly
    Nellie/Nelly
    Polly
    Ronja
    Saga
    Smilla
    Tilda
    Tilde
    Tyra
    Vendela

• underbaraSt
    Jag är bara jag skrev 2014-10-12 23:39:05 följande:

Olivia är jättefint! Glad Det enda förutom möjligen Lily jag gillar,men då ska det stavas Lilly.

Ja, det var det första jag gav förslag på men killen vill absolut inte ha det. Vet inte hur jag ska kunna övertala honom. :P Jag gillar dock inte Lilly, hur det än stavas. Tänker på Lili & Susie....
  • underbaraSt
    Jhalie skrev 2014-10-12 23:41:11 följande:

Vega! Det heter min dotter annars gillar jag Belle, om man uttalar det 'Bell'.

Jag älskar Vega!!! Min kille vill dock inte ha det då nån gubbe i ett spel heter det (???) Belle är riktigt fint. Ville egentligen ha Isabella men det heter killens bästa väns syrra så det går inte och Isadora var vi inne på men det kopplas ju mest till smink. Isabell heter en jag känner så det går inte heller....
  • underbaraSt
    fluu skrev 2014-10-13 08:05:07 följande:

Olivia -  Bra, internationellt gångbart, "safe", enkelt. Väl mjukt och vekt.

Leija - Rätt hemskt. Ett väldigt sött och barnsligt namn, dessutom krånglig stavning. Känns väldigt "gjort".

Vega - Underbart bra! Rivigt, ståtligt, gångbart på alla sätt, vackert. Rätt i tiden.

Vera - Som Vega fast ännu mer bekant. Bra på alla vis.

Noelle - Vackert, vacker betydelse. För prinsessigt och sött för min smak. Internationellt gångbart.

Tuva - Bra, enkelt. Trevlig allmoge-feeling. Sött och lite barnsligt. Svårt internationellt. 

Belle - Bara ett smeknamn. Bara prinsessigt. Bara barnsligt. 

Stella - Vackert, bra, gångbart. Lite rivigt. Känns också lite "gjort".

Milia - Smeknamn och puttinuttigt.

Hollie - Hemsk stavning. Hemskt i Sverige. Mjukt och inte så vuxet. 

Mira - Bra, vacker betydelse, enkelt. Inte riktigt min grej, men jag kan ändå inte komma på något negativt med det.

Tracy - Hemskt, hemskt i Sverige. Lär bli tusen olika uttal. 

Lily -  I Sverige bäst med två l. Pluttigt och smått. Sött och prinsessigt. Vekt. Men internationellt gångbart. Känns rätt uttjatat. 

Enia - Puttinuttigt och barnsligt. "Gjort" och konstig stavning.

1. Vega
    2. Vera
    3. Stella
    4. Olivia
    5. Tuva
    6. Mira
    7. Noelle
    8. Lily
    9. Milia
    10. Belle
    11. Tracy
    12. Enia
    13. Hollie
    14. Leija

Namn ni båda kanske kan gilla: Lilja, Milou, Misa, Nike, Nemi, Noomi, Naomi, Nika, Lovi, Poppy, Silje, Telma, Tilly, Verna, Ines, Adele, Alina, Billie, Bianca, Celia, Elodie, Elly, Evina, Elsie, Freja, Fiona, Gry, Julie, Junia, Irmeli, Irmelin, Lykke.

Tack för alla dina synpunkter på namnen! Kul att läsa! :) Killen är supersvår med namn. De här få namnen som han kunde bidra med var inte så roliga. Iaf inte Tracy, det var typ det värsta jag hört. Namnet vi väljer får inte uttalas på engelska. Inte enligt mig iaf. Han vill helst av allt ha Hollie och kommer vara omöjlig att kunna övertala till något annat. Just nu fjantar han sig och säger att han minsann inte tänker ändra sig. Jag vill inte ha ett namn med y på slutet, därför kommer det alltid bli ie om nåt namnförslag kommer med y. Avskyr y-slut.
  • underbaraSt
    Abbe83 skrev 2014-10-13 16:33:01 följande:

Av era förslag gillar jag Olivia, Vega, Vera, Stella och Lily.
    Andra förslag:
    Alea
    Alice
    Alva
    Amelie
    Celine
    Disa
    Elise
    Ella
    Ellen
    Elvira
    Emmy
    Heidi
    Hilma
    Isolde
    Julia
    Kiara
    Klara
    Laura
    Lova
    Malva
    Meja
    Molly
    Nellie/Nelly
    Polly
    Ronja
    Saga
    Smilla
    Tilda
    Tilde
    Tyra
    Vendela

Tack för dina förslag. Jag gillar flera av dem. Bara killen som är svår. Både han och jag jobbar på skolor och har rätt många barn med olika namn och vi försöker hitta ett som vi inte kopplar till någon. Jättesvårt men det finns :)
  • Linda2

Linda är ett fint namn, jag skojade bara för jag har inte så bra förslag

Svar på tråden Vilket namn tycker ni? Våra listor!