• Anonym (aj)

Extrem mensvärk, snälla hjälp!

Har sån fruktansvärd mensvärk, vet inte vad jag ska göra. Brukar inte få sån här värk så jag vet inte vad som hjälper. Kan inte sova eftersom jag inte kan ligga still, ligger bokstavligt talat och vrider och vänder mig i smärtor.

snälla är det någon som vet vad som hjälper mot sån här smärta? 

• Svar på tråden Extrem mensvärk, snälla hjälp!
  • Anonym (Fyfan)

Då är vi två. Får man säga upp sig från att vara kvinna?

• Anonym (Endo.?)

Kombinera Alvedon och Ipren om du har. Ta en riktigt varm dusch. Värmedyna. "Motion",d.v.s att försöka gå runt lite. Men jag har åkt in akut 2 ggr p.g.a extrem mensvärk som visade sig vara endo. så det kan man också göra om det blir olidligt.

• Anonym (aj)
    Anonym (Endo.?) skrev 2014-10-13 00:09:12 följande:
    Kombinera Alvedon och Ipren om du har. Ta en riktigt varm dusch. Värmedyna. "Motion",d.v.s att försöka gå runt lite. Men jag har åkt in akut 2 ggr p.g.a extrem mensvärk som visade sig vara endo. så det kan man också göra om det blir olidligt.
    Min mamma var över med ett rör tre förut, har tagit tre stycken men det hjälper inte'
    har inget annat tyvärr.
    Duschat varmt har jag gjort och det hjälpte för stunden men när jag gick ut kom den tillbaka fort, det är plågsamt detta. :(
    Har inte hört talas om endo...
  • Anonym (En till)

Nu har jag receptbelagd medicin för min mensvärk men har du inte det ta vanliga tabletter. Gärna mixa typ Ipren och Alvedon för böttre effekt.

Annars ligga i fosterställning med en värmedyna och ha du ingen hemma så fukta en handduk lätt, värm den lite i mikron, lägg den i en plastpåse och lägg den på magen.

Fått tipps om att försöka röra sig, jumping jacks o dyl, så man liksom "lossar" krampen också. Funkar inte för mig men kanske för dig.

• Anonym (aj)
    Anonym (Fyfan) skrev 2014-10-13 00:08:35 följande:
    Då är vi två. Får man säga upp sig från att vara kvinna?
    önskar att det gick :(
  • Anonym (aj)
    Anonym (En till) skrev 2014-10-13 00:13:45 följande:
    Nu har jag receptbelagd medicin för min mensvärk men har du inte det ta vanliga tabletter. Gärna mixa typ Ipren och Alvedon för böttre effekt.
    Annars ligga i fosterställning med en värmedyna och ha du ingen hemma så fukta en handduk lätt, värm den lite i mikron, lägg den i en plastpåse och lägg den på magen.
    Fått tipps om att försöka röra sig, jumping jacks o dyl, så man liksom "lossar" krampen också. Funkar inte för mig men kanske för dig.
    Har inga tabletter som fungerar tyvärr, vet inte om 7eleven har.
    Ska försöka med jumping jacks om jag orkar ställa mig upp
  • Anonym (Endo.?)

Endo.= endometrios som innebär extremt ont vid mens och ofta vid andra tillfällen också som t.e.x samlag. Finns det nåt nattöppet där du bor så du kan köpa andra värkpiller?

• Anonym (En till)

Anonym(Endo) Kan det vara det? Jag har blivit inlagd med morfindropp ett antal gånger pga mensvärk men ingen har ens nämnt att det kan vara endo...

• Anonym (aj)
    Anonym (Endo.?) skrev 2014-10-13 00:16:11 följande:
    Endo.= endometrios som innebär extremt ont vid mens och ofta vid andra tillfällen också som t.e.x samlag. Finns det nåt nattöppet där du bor så du kan köpa andra värkpiller?
    Ojdå... men jag har inte haft ont tidigare, det började göra ont vid 16tiden när jag märkte att jag fått mens. Det brukar oftast bara göra lite ont och sen går det över, men idag är det extremt... 
    Vet inte om 7eleven har men tror inte jag har tillräckligt på kortet och dessutom tror jag inte ens att jag orkar ta mig dit
  • Anonym (aj)

Har börjat svettas väldigt mycket ockås, är det normalt? 

Svar på tråden Extrem mensvärk, snälla hjälp!