Hur ligger barnet i magen? (v.34)
Jag har läst en massa nu om hur man kan veta hur ens barn ligger i magen, var det sparkas mest, hickas etc. Men jag får inte ihop det med hur min bebis ligger. Jag läser att de flesta barn nu (är i vecka 33-34) när de ligger med huvudet ner sparkar mest på övre höger sida vid revbenen och att då ryggen är mot vänster sida. Och jag läser att hickningarnas tickande känns vid bebisens rygg mest, alltså och vid höger nedre sida. Allt detta låter logiskt.
Men min bebis, den sparkar mest på vänster övre sida vid revbenen, och hickningarna känns på vänster sida längre ner, alltså samma sida. Detta är konstigt eftersom jag läser att de som sparkar på vänster sida ska ha ryggen på höger sida, dvs hicka på höger sida.
Jag känner ingen aktivitet på höger sida av magen alls, uppe eller nere. Får inte ihop detta, hur min bebis ligger. Som det verkar ligger ju hela hon på vänster sida och istället för att ha benen åt motsatt håll så håller hon upp dem på något sätt?
Är det någon mer som haft det så: sparkar vänster revben, hicka ner åt vänster sida, och smårörelser av händer/huvud precis ovanför blygdbenet?
Kul att höra om någon annan haft det så och om ni vetat exakt hur bebisen då låg egentligen..?