• studentska

Kommer aldrig mer lämna värdesaker i omklädningsrummet

Var och tränade idag mitt på dagen när det inte var så mycket folk och när jag tränat var mitt lås bortklippt och borta och min handväska borta.Rynkar på näsan Blir så förbannad har tagit mig hela kvällen att fixa allting med försäkringsbolag etc. Kommer aldrig nånsin att lämna några värdesaker i ett omklädningsrum. Jag har alltid gjort det tidigare och tränat på olika tider med både mycket och lite folk men aldrig råkat ut för något sånt här så man invaggas väl i en falsk säkerhet. Träningsstället var i alla fall jättebra mot mig och det är ju inte deras fel utan de hjälpte mig på alla sätt de kunde. Hur gör ni lämnar ni värdesaker i omklädningsrummet eller är ni smartare än mig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-13 18:32
    Jag får skylla mig själv självklart blir ändå så trött. Hoppet är väl att de har kameror och att man måste dra kort för att komma in men inser ju att chansen att är mycket liten att jag nånsin får tillbaka något.

• Svar på tråden Kommer aldrig mer lämna värdesaker i omklädningsrummet
  • Gizmo

Det är för jävligt att en del personer inte kan skilja på mitt & ditt. Skaffa en liten magväska som du kan ha värdesakerna i, typ mobil, plånbok & nycklar. Hoppas att det ordnar sig!

• studentska

Ja jag kommer att införskaffa det snarast, innan nästa träningstillfälle i alla fall. Tack för ditt svar.

• studentska

Förövrigt måste Comviq ha nåt slags bottenrekord i kundservice 1 timma och 20 minuter för att komma fram på en chatt. {#emotions_dlg.djavulsk}

• Themis

Usch så tråkigt, men man lär sig med tiden.

Hoppas du hittar en lösning, på min tid fick vi släpa med oss väskorna in i stora salen på gymet och sätta vid ena sidan, det kändes säkrare att ha dem med bland folket på samma pass än att ha dem i omklädningsrummet... Obestämd

If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
  • studentska
    Themis skrev 2014-10-13 21:16:30 följande:

Usch så tråkigt, men man lär sig med tiden.

Hoppas du hittar en lösning, på min tid fick vi släpa med oss väskorna in i stora salen på gymet och sätta vid ena sidan, det kändes säkrare att ha dem med bland folket på samma pass än att ha dem i omklädningsrummet... Obestämd

Ja på vissa gymställen har jag fått göra det med men där jag har börjat nu så finns inga såna hyllor för väskor och dylikt i träningssalarna tyvärr. Sen tränar jag i gymmet ganska ofta och där blir det ju lite meckigt att släpa med sig väskan runt till alla maskiner. Men det får bli magväska i fortsättningen helt enkelt.
  • Zadre

Fan för folk. :/ Men jag tycker inte du ska känna att du får skylla dej själv. Du hade den i skåpet låst med ett hänglås och det ska man kunna ha utan att att bli rånad.

• Fjärilslarv

När jag tränade på gym så lämnade jag aldrig värdesaker i omklädningsrummet, gjorde det inte i skolan heller.

• Mandel
    Fjärilslarv skrev 2014-10-14 11:43:56 följande:

När jag tränade på gym så lämnade jag aldrig värdesaker i omklädningsrummet, gjorde det inte i skolan heller.

Fast i ett låst skåp så borde det vara ok.

Jag förstår inte hur man törs klippa av ett lås i ett omklädningsrum. Hur får man med sig en stor STOR avbitartång/bultsax och risken för att bli upptäckt är ju enorm eftersom det cirkulerar folk hela tiden på ett gym.

Den som gjorde det måste ha blivit sedd och sagt att det typ var den personens skåp och att personen tappat nyckeln. Någon borde ha sett och undrat...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Fjärilslarv
    Mandel skrev 2014-10-14 12:00:24 följande:
    Fast i ett låst skåp så borde det vara ok.

Jag förstår inte hur man törs klippa av ett lås i ett omklädningsrum. Hur får man med sig en stor STOR avbitartång/bultsax och risken för att bli upptäckt är ju enorm eftersom det cirkulerar folk hela tiden på ett gym.

Den som gjorde det måste ha blivit sedd och sagt att det typ var den personens skåp och att personen tappat nyckeln. Någon borde ha sett och undrat...
    ja kanske men nu frågade ts hur vi andra skulle göra, och då svarade jag att jag inte gör det.
  • studentska
    Mandel skrev 2014-10-14 12:00:24 följande:

Tyvärr var det under en väldigt lugn tid på dagen, inga pass pågick och det var nog runt 10-15 personer i gymmet totalt varav en hel del killar så det var kanske max 5 skåp i damernas omklädningsrum som var upptagna.

Det är nog inte så svårt att ta med sig en sån sax in, på ett träningsställe är det ju helt normalt att man kommer med en större träningsväska. Har man gjort det förut går det nog på några sekunder eller aningens mer att klippa , ta väskan och slänga i den i någon större väska eller dylikt. Det är bara spekulationer men det känns som ett ögonblicks verk liksom.
  • studentska
    OKAD skrev 2014-10-14 15:30:50 följande:

Köp ett vibrationslarm och ha i väskan med tillhörande dosa så du kan stänga av och sätta på det:
    www.dx.com/p/vibration-activated-wireless-anti-theft-security-alarm-w-remote-controller-120db-loud-139053

Det kostar mindre än 60 kr och då ingår frakten. Du lägger den bara i din väska, låser skåpet och aktiverar den med dosan. Om nån bryter upp skåpet och tar tag i din väska så tjuter det som f*n!

Intressant det ska jag kolla på tack för tipset!
Svar på tråden Kommer aldrig mer lämna värdesaker i omklädningsrummet