Någon som provat Atarax?
Jag har fått utskrivet Atarax 25mg att ta vid behov mot ångest.
Någon som provat dessa tabletter?
Hur har de fungerat för dig?
Har du blivit väldigt dåsig av dem?
Jag har fått utskrivet Atarax 25mg att ta vid behov mot ångest.
Någon som provat dessa tabletter?
Hur har de fungerat för dig?
Har du blivit väldigt dåsig av dem?
För mig har dom funkat mot ångest. Blir inte så trött av dom. Lite, lite bara. Men för många fungerar dom inte alls.
För min sambo fungerar de vid lätt ångest.
Själv kan jag äta mig mätt på dem praktiskt taget och det enda som händer är att jag förr eller senare somnar.
Jag fick dem pga panikattacker. De fungerade egentligen inte men jag fick eventuell placebo effekt, jag fick liksom ett lugn av tanken "jag har ju mina attarax tabletter" om jag var orolig för att jag skulle få en panikattack om jag skulle gå någonstans.
Det som verkligen hjälpte min GAD och panikattacker var att gå i KBT hos en BRA psykolog och att äta en minidos med SSRI i ett år. Lycka till :)
Tack för era synpunkter! Hoppas de kommer hjälpa mig med! Iaf ta udden av det värsta.
Dom är värdelös om man inte tar skitmånga. Och tar man skitmånga blir man trött i fler dagar!
Dom fungerade inte alls för mig. Det enda som hände var att jag blev trött..så pass att jag knappt kunde fungera normalt dagen efter.
Jag använder de som sömntabletter och det fungerar okey. Jag blir jättetrött av atarax så jag kan inte ta de på dagen för då blir jag som en zombie.
Ätit dem mot ångest och panikångest. De fungerar bra. De förhindrar den där förhöjda pulsen som kan starta en attack.
Sen hjälper de att sova på även om man blir seg. Jag anpassar dosen själv utifrån vad jag ska göra. Ofta räcker en halv tablett.
Nu har jag dig Lergigan istället då jag är gravid. De funkar också, men ger mer myrkrypningar.
Viktigast är att inte äta varje dag då kroppen vänjer sig vid dem. Men de är ju inte beroendeframkallande (mer än att de ger trygghet)
För mig fungerar inte Atarax, blir bara trött, om ens det, men ångesten är kvar lika stark. Har tagit 9 stycken som mest på en dag, det enda som hände var att jag blev grymt trött.
För mig är Atarax sockerpiller, men tror man på placebo så kan de nog funka.
Jag äter Oxascand istället men vågar att ta max 4 tabletter i månaden, vill inte bli beroende.
Jag blir fruktansvärt trött o är det dagen efter med.
Avskyr att blir så *grötig* som jag blir i huvudet, trots att jag bara tar en halv tablett vid behov.
Jag får dåligt tålamod o dåligt humör o orkar inte med mitt barn.
Så jag undviker att ta dem så långt det går, men jag har alltid dem med i väskan, som någon slags falsk trygghet.
Jag jobbar på att hitta andra lösningar istället att ta till när jag känner att det börjar gå överstyr.