• Anonym (hungrig)

Äter jättemycket men blir inte mätt?

Detta är svinjobbigt, känns som det är ett stort sugande hål i magen på mig. Har ätit en hel kastrull med ärtsoppa (det är rätt mycket protein i gula ärter va?) samt minst ett kilo clementiner och en liter juice. Men är fortfarande hungrig, varför är det så?
    Borde bli proppmätt men känner inte den minsta mättnadskänsla, är det något fel på mig?

• Svar på tråden Äter jättemycket men blir inte mätt?
  • Ballongmutt

Ja du kommer bli tjock

• Anonym (hungrig)
    Ballongmutt skrev 2014-10-13 21:31:36 följande:
    Ja du kommer bli tjock smile4.gif
    Gud vilket vettigt svar
  • Anonym (Hmm)

Mask i magen?
    Det är det enda jag kommer att tänka på (för min mamma alltid säger det om någon äter massor )

• Common sense

Det ända jag kan tänka mig är att det beror på att du nästan bara äter/dricker kolhydrater. Kolhydrater höjer blodsockret snabbt, men sedan rasar det snabbt igen och hungerkänslorna slår på stort.

Lägg till mer fett och protein i maten för längre mättnad. 

(Tar man i beräkning alla clementiner och all juice du tryckt i dig så står sig proteinet i ärtorna slätt)

• Common sense

"det ända"? Herregud... "det enda" menar jag. *skämskudde*

• Anonym (hungrig)
    Common sense skrev 2014-10-13 21:36:03 följande:
    Det ända jag kan tänka mig är att det beror på att du nästan bara äter/dricker kolhydrater. Kolhydrater höjer blodsockret snabbt, men sedan rasar det snabbt igen och hungerkänslorna slår på stort.

Lägg till mer fett och protein i maten för längre mättnad. 

(Tar man i beräkning alla clementiner och all juice du tryckt i dig så står sig proteinet i ärtorna slätt)
    Kolhydrater är ju viktigt...
    Fett... vad skulle det vara isf? Går det bra med ren olja? 
  • Anonym (hungrig)
    Anonym (Hmm) skrev 2014-10-13 21:35:49 följande:
    Mask i magen?
    Det är det enda jag kommer att tänka på (för min mamma alltid säger det om någon äter massor smile2.gif )
    Usch, låter jätteäckligt ju!
  • Anonym (hmm)

Men alltså allt du skriver innehåller till stor del vätska. Och "en kastrull" ärtsoppa, hur stor var kastrullen? Känns som att du kanske har en märklig syn på hur mycket mat, och vilken sort, man behöver äta för att kroppen ska bli nöjd. Men jag kan förstås ha helt fel.

Svar på tråden Äter jättemycket men blir inte mätt?