praktik förlossning undersköterska
Jag ska ha praktik på förlossningen och jag utbildar mig till uska. Vad kommer jag att få göra?? Vill vara lite förbered vad jag kommer att få göra.
Jag ska ha praktik på förlossningen och jag utbildar mig till uska. Vad kommer jag att få göra?? Vill vara lite förbered vad jag kommer att få göra.
Ingen aning, men låter intressant att få som praktikplats:)=
julenstid.blogg.se
Kvinnor( föderskor) kommer få negativa upplevelser efter din praktik.Det är inte bra när praktikanten på förlossningen.
Jag också haft studerande undersköterska i slutet. Det var riktig hämskt upplevelse. Barnmorska och personal helt ignorerad mig ,förklarad allt till studerande undersköterska som stått mellan mina ben. Jag fick ingen stöd, ingen hjälp.Praktikanten var viktigare för dem än jag.
Du kommer säkert lära dig vad undersköterskan hjälper barnmorskan med, till exempel dukar fram olika instrument osv inför förlossning, sitta tillsammans med föderskan och säkert hålla dig mycket i bakgrunden beroende på vad föderskan vill. Jag har själv varit studerande på förlossningen dock som ssk-stud och gick då tillsammans med barnmorskan men jag höll mig mycket i bakgrunden tills hon bad mig göra saker. Men jag fick bland annat ta emot moderkakor när de kom ut och sitta tillsammans med föderskan och peppa och andas tillsammans osv. En jätteintressant praktik!
Har dessutom själv haft en ssk-stud med på min egen förlossning och har ingen som helst negativt minne utav det.
Tänk på att vara lyhörd, ödmjuk och fråga rätt saker vid rätt tidpunkt så kommer det säkert gå hur bra som helst!
Det är viktigt INTE samtycka till praktikanten