Mandel skrev 2014-10-14 08:53:05 följande:
Vi hade bokstavsjakt istället. Var visserligen för 9-åringar och när det var mörkt...
De fick några ficklampor och så fick en person en karta som de skulle gå efter och leta efter dessa bokstäver- Lappar som vi hängt i snören.
Sedan skulle de hjälpas åt att bilda ett ord som var lösenordet för att låsa upp låset på kedjan som satt virad kring en kista.
När de klurat ut ordet låstes kistan upp och den var full med godis som alla fick dela på.
Nu är ju jag som jag är och bor på landet så jag hade gjort 2st minikyrkogårdar som barnen fick passera. Mängder av träkors med lite gravlyktor framför...
Hade även ett stort vitt spöke i trädgården som fladdrade i vinden.
Klippte massor av fladdermöss i svart papper som vi limmade paljetter till ögon på och som vi sedan plastade in och satte upp både inne och ute.Gjorde även pumpor och spindlar på det viset
Vi gjorde massor av små tygspöken av billigt vitt lakan. Gjorde kokande kittel med hjälp av batteriljus och vadd.
Och så hade vi så klart spindelväv och spindlar över allt och bjöd på grönt potatismos m blodiga avhuggna fingrar - korv m mandel...
Ååååååh nu fick jag lite mer kött på bena :) Ska sätta mig och fixa en massa pyssel hemma! Tack :D