• Anonym (Tjej med fint hår)

Duscha håret en gång i veckan?

Jag har nu under ca 4 månader tillbaka duschat mitt hår endast EN gång i veckan och det fungerar superbra. Hade någon sagt det till mig för 3-4 år sedan hade jag tyckt det låtit äckligt. När jag gick i skolan (högstadiet o gymnasiet) och pluggade duschade jag håret varannan dag.

Men under hela sommaren var jag ledig (pluggar på universitet annars) och då vande jag håret vid att bara tvättas en gång i veckan och jag har fortsatt med det. Visst blir det lite fett på slutet, men sätter man upp det i en tofs och sprayar lite torrschampo i håret så ser det ok ut.

Mitt hår är mycket finare nu, blir inte slitet lika fort och blir inte fett lika fort alls, superb helt enkelt :)

Är jag ensam om att göra såhär? För det är väl inte ofräscht?

• Svar på tråden Duscha håret en gång i veckan?
  • Anonym (*)

Jag kan som mest gå 4-5 dagar utan att tvätta, men jag hade gärna bara tvättat håret en gång i veckan. Så länge man inte svettas mycket eller använder produkter i håret så ser jag inget fel med det, så länge man duschar kroppen oftare:) 

Anonym (*) skrev 2014-10-14 10:03:27 följande:

Jag kan som mest gå 4-5 dagar utan att tvätta, men jag hade gärna bara tvättat håret en gång i veckan. Så länge man inte svettas mycket eller använder produkter i håret så ser jag inget fel med det, så länge man duschar kroppen oftare:) 

Ja kroppen duschar jag varje dag Annars känner man sig ju ofräsch.
  • Anonym (Sportiga Sara)

Tränar du?

Jag har sett en del supersvettiga tjejer på gymmet skippa hårtvätten. Hur fräscht är det på en skala?

Anonym (Sportiga Sara) skrev 2014-10-14 10:33:36 följande:

Tränar du?

Jag har sett en del supersvettiga tjejer på gymmet skippa hårtvätten. Hur fräscht är det på en skala?

Nope, jag tränar inte på gym. Jag går långa promenader och så cyklar jag, vilket håller mig igång. Duschar alltid kroppen efter och håret om det är jättesvettigt, annars väntar jag.
  • Fjärilslarv

Jag dschar kropp och hår näsan varje dag. håret med balsam, var tredje dag tvättar jag håret efter att jag har haft i inpackning i någon timme. Jag använder dr organic aragnolja- serie. Enligt den svenska instruktionen ska man först tvätta med schampot och sen ta inpackningen men jag gör som det står på¨den engelska instruktionen och har i inpackningen på fuktigt hår och sen tvättar med schampo och balsam.

• Fjärilslarv
    Anonym (Sportiga Sara) skrev 2014-10-14 10:33:36 följande:

Tränar du?

jag tvättar verkligen inte mitt hår med schampo eftrer varje träningspass, eftersom jag tränar nästan varje dag.
  • Anonym (Sportiga Sara)
    Fjärilslarv skrev 2014-10-14 11:08:11 följande:
    jag tvättar verkligen inte mitt hår med schampo eftrer varje träningspass, eftersom jag tränar nästan varje dag.
    Tränar fem dagar i veckan, det är nog bara om det är superbråttom någon enstaka gång jag inte tvättar håret. Har långt hår ska kanske tilläggas. Det har aldrig blivit slitet pga det. 
    Anonym (Sportiga Sara) skrev 2014-10-14 11:12:32 följande:
    Tränar fem dagar i veckan, det är nog bara om det är superbråttom någon enstaka gång jag inte tvättar håret. Har långt hår ska kanske tilläggas. Det har aldrig blivit slitet pga det. 
    Jag har hår som når precis till axlarna, hade längre förut men tycker håret håller sig fräschare när jag har kort o tvättar det så sällan.
  • Fjärilslarv
    Anonym (Sportiga Sara) skrev 2014-10-14 11:12:32 följande:
    okje.
    jag har ju alltid balsam i och så duschar jag alltid hemma. Nu har vi vårt gym nere i källaren, men jag duschade hemma även när vi tränade på ett av gymmen inne i stan. 
  • Anonym (x)

Det finns en hel del som bara tvättar håret en gång i veckan (eller t.o.m. mer sällan), funkar det så är det ju bra :) Jag måste tvätta mitt hår varannan eller var tredje dag eftersom det börjar klia och bli allmänt obehagligt annars.

Det finns till och med människor som bara tvättar sitt hår med vatten, skulle inte fungera för mig då jag har hårt vatten, men ekonomiskt låter det ju.

Svar på tråden Duscha håret en gång i veckan?