• Äldre 14 Oct 09:53
    1097 visningar
    1 svar
    +1
    1
    1097

    Vårdnadshavare till barn med ADHD, hur underlättar ni er vardag?

    Jag forskar om barn med diagnosen ADHD och planering i vardagen. Jag vill ta reda på vilka grundläggande egenskaper ett hjälpmedel bör ha för att tillgodose barnets behov av stöd i vardagsplaneringen. Detta för att alla barn ska ha förutsättningarna att uppnå sin fulla potential.


     


    Är du förälder eller vårdnadshavare till ett barn med diagnosen ADHD i åldrarna 6-12 och vill svara på en enkät om vardagsplanering och planeringsstöd? Enkäten besvaras online via länken nedan och tar ca 10 minuter att slutföra.  Dina svar är helt och hållet anonyma och kan inte spåras till varken dig eller ditt barn. 


     


    docs.google.com/forms/d/1ps6nmP-iKFKuxhcxRvLxkXoJOq7hmA3sf6Coc1Way74/viewform


     


     


     


    Som tack för hjälpen får man en biobiljett. Efter att du fyllt i enkäten skickar du ett mejl till mig på lispa195@student.liu.se med ditt namn och adress så skickar jag biljetten. Jag kommer även mejla resultaten från studien till er som svarade eller bara är intresserade. Jag räknar med att vara klar i början av nästa år.


     


    Tack för hjälpen!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-21 09:37
    Jag behöver fortfarande er hjälp!

    Landstinget köper in och distribuerar idag olika hjälpmedel, men det finns ytterst lite utvärdering på hur dessa används och om de fungerar. Framför allt saknas det information om vad för typ av hjälpmedel och vilket stöd olika familjer behöver.

    Det är detta jag vill kartlägga och jag skulle verkligen uppskatta om ni tog er tid att svara på enkäten i länken i förra inlägget.

    Tack!
  • Svar på tråden Vårdnadshavare till barn med ADHD, hur underlättar ni er vardag?
  • Äldre 22 Oct 09:34
    #1

    Jag behöver fortfarande er hjälp!

    Landstinget köper in och distribuerar idag olika hjälpmedel, men det finns ytterst lite utvärdering på hur dessa används och om de fungerar. Framför allt saknas det information om vad för typ av hjälpmedel och vilket stöd olika familjer behöver.

    Det är detta jag vill kartlägga och jag skulle verkligen uppskatta om ni tog er tid att svara på enkäten i länken i förra inlägget.

    Än finns det biobiljetter kvar :)

    Tack!

Svar på tråden Vårdnadshavare till barn med ADHD, hur underlättar ni er vardag?