• Fridaaaaa

Lättstörd/ljudkänslig när man är gravid?

Hej alla...
    Är gravid i vecka 35, flyttade till en större lägenhet i centrum när jag och sambon fick reda på att jag var gravid.
    Där vi bodde innan låg nära centrum, men dock på en lugn gata. Nu bor vi mitt i smeten! Förstår att man måste tåla mer bullerljud etc men jag är så ljudkänslig nu när jag ska sova...Inatt vaknade jag vid 00:30 av att grannen under stod och pratade och gick in i porten med sin kompis, fönstret till oss var stängt och jag använder öronproppar men vaknar ändå av minsta ljud.
    Sen jag blev gravid ( och ju längre graviditeten gått) så känns det som att sömnproblem kommit på köpet. Eller är det helt enkelt att jag inte slappnar av för oron över ljud hela tiden? 
    Lägger mig runt 22 på kvällen, vaknar garanterat några timmar senare, antingen att jag måste vända mig eller gå på toaletten. Hör jag något ljud då så kommer jag garanterat haka upp mig på det och ligga och störa mig. HJÄLP! Är det någon mer som känner igen sig?! 

• Svar på tråden Lättstörd/ljudkänslig när man är gravid?
  • mumsigmuffin

Hej! Du är inte ensam! Jag var extremt ljudkänslig och även lättstörd när jag sov när jag var gravid. Maken kunde inte prata nära mina öron utan att det kröp i mig av obehag.. Det gick över efter förlossningen :)

• Fridaaaaa

Tack för svar, känns skönt att det är en till som är likadan. Just nu känns nätterna jobbiga då jag vet att jag kommer vara lättstörd...

Någon som vet vad denna ljudkänslighet beror på när man är gravid? Har alltid varit känslig för vissa ljud men inte på detta sättet.

• Rocket Mania

Ja usch, jag sover uselt när jag är gravid. Minsta lilla (helt vanliga) ljud stör mig till det yttersta och sedan ligger jag, som du, och irriterar mig. Som om det skulle hjälpa.

Det går över...

Svar på tråden Lättstörd/ljudkänslig när man är gravid?