• Anonym (npf barn)

Någon som känner till någon bra barnvakt eller barnflicka i skåne som kan passa barn ibland med npf?

Någon som känner till det? Vi har ingen hjälp eller avlastning så bara en dag i månaden vore guld värt :)

• Svar på tråden Någon som känner till någon bra barnvakt eller barnflicka i skåne som kan passa barn ibland med npf?
  • Anonym (npf barn)
    LillaNovaK skrev 2014-10-14 15:25:17 följande:

Var i Skåne? Ålder?

Malmö vf undrar du ålder? :) de är mindre än 11 år ;)
  • elle9

Kontakta LSS-handläggaren i er kommun och säg att ni vill ha ett LSS-beslut få kortidsvistelse eller stödfamilj. Stödfamiljen kan ni välja själva om ni känner någon bra.

• Anonym (npf barn)
    elle9 skrev 2014-10-14 18:44:08 följande:

Kontakta LSS-handläggaren i er kommun och säg att ni vill ha ett LSS-beslut få kortidsvistelse eller stödfamilj. Stödfamiljen kan ni välja själva om ni känner någon bra.

Vi vill bara ha en vanlig barnvakt då och då men tack för tipset och det är högfungerande barn det handlar om
  • LindaJohanna

Inboxa mig om du vill. Jag bor i Hässleholm, har en egen nu 19årig son med Npf och är utrett familjehem.

• Anonym (npf barn)
    LindaJohanna skrev 2014-10-14 23:43:20 följande:

Inboxa mig om du vill. Jag bor i Hässleholm, har en egen nu 19årig son med Npf och är utrett familjehem.

Det som känns jobbigt att gå genom lss är att vi har inga problem utan vill bara ha avlastning nån enstaka gång så nån utredning behövs inte på oss;)

Ok kul jag har också en stor son på 20 år

Hoppas du inte missförstår mig vill bara ha nån helg i månaden och privat inte genom sol el lss ;)
  • LindaJohanna

Jag menade inte att det skulle vara någon form av placering. Jag skrev att jag var familjehem enbart för att du skulle veta att jag har erfarenhet av att ta hand om barn i mitt hem.

• Anonym (npf barn)
    LindaJohanna skrev 2014-10-15 07:37:24 följande:

Jag menade inte att det skulle vara någon form av placering. Jag skrev att jag var familjehem enbart för att du skulle veta att jag har erfarenhet av att ta hand om barn i mitt hem.

Ok :) tack ska fundera lite prata m min man så får vi se
  • elle9
    Anonym (npf barn) skrev 2014-10-14 22:24:03 följande:

Vi vill bara ha en vanlig barnvakt då och då men tack för tipset och det är högfungerande barn det handlar om

Det är många högfungerande autister på min sons korts. De försöker lägga schemat så att barnen passar ihop med varandra och de gör alltid roliga saker på helgerna: utflykt, film, baka. Man kan ha från en helg i månaden till tio dagar. Använder ni familj, är det ju bara ert barn. Det kan lika gärna vara ett barnlöst par. Fördelen för er är att kostnaden blir betydligt lägre än om ni själva ska betala fullpris för barnpassningen.
  • elle9

Förstår att du drar dig för att gå genom kommunen. Men har du diagnoser klara behöver det inte bli någon trasslig utredning. Man träffar Lss-handläggaren som konstaterar läget och skriver ihop ett beslutsdokumemt.

• Anonym (npf barn)
    elle9 skrev 2014-10-16 10:23:17 följande:

Förstår att du drar dig för att gå genom kommunen. Men har du diagnoser klara behöver det inte bli någon trasslig utredning. Man träffar Lss-handläggaren som konstaterar läget och skriver ihop ett beslutsdokumemt.

Ja det är det jag vill slippa har inget att dölja men då kag själv har adhd ( inte min man) så känns det jobbigt bara är så himla rädd att nån ska tro att man brister som förälder pga diagnosen trots att jag gör allt för mina barn ;) man har hört skräckhistorier med fel sochandläggare osv...
Svar på tråden Någon som känner till någon bra barnvakt eller barnflicka i skåne som kan passa barn ibland med npf?