• Anonym (Tvekar)

Vad är viktigast i ett förhållande?

Jag sitter i en otroligt jobbig sits, enligt mig själv. Samtidigt är det givetvis jag själv som skapat denna. 
    Under en liten period i mitt liv har jag dejtat 2 olika killar, båda vet om varandra men nu har de ställt kravet, vem ska jag leva med... 

Min fråga kommer då, vad är det viktigaste för er som redan har förhållande? Vilka egenskaper och framtidsförutsättningar? 

Kille nr 1: Lite äldre än mig, villig till familj, äventyrlig, spontan och delar alla mina intressen. Han älskar mig gränslöst och vill flytta ihop med mig. Vi är på samma plats i livet och saker känns bra. Het och sexuellt fantastisk men något krävande på vissa saker. 

Kille nr 2: Trygg och stabil, gammalt ex sedan tidigare (gick in i väggen och lämnade oss men mår bra idag) och vi hade det bra tiden tillsammans. Ett år äldre och bra familjefar (far till mina barn). Vill ha en bra vardag och framtid. Han älskar mig också väldigt mycket och kräver inget speciellt av mig. Går att lita på och man liksom vet vart man ha honom. Lite tråkig i sängen men ser bra ut. Dock finns inte den där attraktionen som med den andra. Men det kanske växer fram. 

Kille nr 1 vet jag att jag kan få ett spännande liv med men det är något som alltid kommer fortsätta. Det kan göra att mina barn ibland inte riktigt blir prioriterade till 100%. 
    Kille nr 2 kommer ge mig en stabil vardag och liv med mina barn men spänningen kommer saknas. 

Hur ska jag tänka i mitt val? för jag är helt lost för tillfället..... 

• Svar på tråden Vad är viktigast i ett förhållande?
  • Anonym (Lycklig särbo)

Jag skulle välja kille nr 2. 

• Stårschan

Jag skulle helt klart låta barnen få tillbaka sin far.

• Anonym (2)

Nr 2! Spänningen med nr 1 kanske avtar efter några år? Sånt vet man ju aldrig.

Hade faktiskt valt tryggt och stabilt liv, och han är pappan till dina barn. Ni kanske kan jobba på spänningen tillsammans och sexlivet!? Kärleken verkar ju finnas där.

• eslah

Vet inte om jag alltid tycker att det ultimata är att leva med barnens far alla gånger, min största sorg i barndomen var att leva med två föräldrar som man så tydligt märkte inte älskade varandra.

Så jag är våghalsig, säger alternativ nummer 1. Eller alternativ 3, som ej finns.

• Anonym (lätt val)

Om du är så osäker och "lost" att du behöver få råd om vem du ska satsa på, så är det väl tecken på att du inte ska välja någon av dem.

• cirkusmusen
    eslah skrev 2014-10-14 15:54:40 följande:

Vet inte om jag alltid tycker att det ultimata är att leva med barnens far alla gånger, min största sorg i barndomen var att leva med två föräldrar som man så tydligt märkte inte älskade varandra.

Så jag är våghalsig, säger alternativ nummer 1. Eller alternativ 3, som ej finns.

Anonym (lätt val) skrev 2014-10-14 16:02:05 följande:

Om du är så osäker och "lost" att du behöver få råd om vem du ska satsa på, så är det väl tecken på att du inte ska välja någon av dem.

• Åsan

Kille 2 förstås, eftersom han också är far till dina barn.

• SupersurasunkSara

Tänkte skriva ingen av dem, men kan ändå se tvekan iom att den ena är barnens far.

Vad menar du med att barnen inte alltid blir 100% prioriterade? Ni kan ju göra era vuxengrejor när barnen är hos sin pappa och göra mer barnvänliga saker när barnen är hos er isf?

Barn måste inte heller alltid komma först Att ha föräldrar som även tillåter sig själva att vara vuxna emellanåt är bara bra för dem, så länge de inte pga det kommer att sakna något.
    Skulle ni tex ha vv och ni på er v lämnar bort dem titt som tätt så är inte det ok, det får ni sköta på er egen tid tycker jag.
    Men har ni barnen varje v och pappan vh, så kan ni ju ta någon gång i månaden som er dag och ha barnvakt.
    Inte heller om era egna äventyr kostar pengar så barnen lider brist på något är ok, men jag tar för givet att det inte kommer att hända.

• Anonym (Frun)

Kärlek,respekt,delade värderingar och att man vill samma sak med livet. En inbiten sosse som trivs i storstan,är vegan och avskyr barn ska inte bli tillsammans med en inbiten kd:are som älskar landet,vill ha 5 barn och själv jagar...  Man måste tänka framåt,vad vill jag,vad vill han,går det få ihop våra liv så det passar ihop resten av livet?

• Anonym (Tvekar)
    SupersurasunkSara skrev 2014-10-14 16:13:56 följande:

Tänkte skriva ingen av dem, men kan ändå se tvekan iom att den ena är barnens far.

Vad menar du med att barnen inte alltid blir 100% prioriterade? Ni kan ju göra era vuxengrejor när barnen är hos sin pappa och göra mer barnvänliga saker när barnen är hos er isf?

Barn måste inte heller alltid komma först Att ha föräldrar som även tillåter sig själva att vara vuxna emellanåt är bara bra för dem, så länge de inte pga det kommer att sakna något.
    Skulle ni tex ha vv och ni på er v lämnar bort dem titt som tätt så är inte det ok, det får ni sköta på er egen tid tycker jag.
    Men har ni barnen varje v och pappan vh, så kan ni ju ta någon gång i månaden som er dag och ha barnvakt.
    Inte heller om era egna äventyr kostar pengar så barnen lider brist på något är ok, men jag tar för givet att det inte kommer att hända.

Det ekonomiska är inga problem med någon av männen. Vi har det alla bra ställt och har välbetalda arbeten. 

För tillfället har pappan barnen endast varannan helg då han kräver en del egentid. Han orkar helt enkelt inte och har lite svårt att styra med rutiner på morgonen. Han har aldrig varit en morgonperson, vilket jag är. 

Det jag menar med 100% prioriterade är att han ofta vill vara mig nära, hålla om mig när vi ser på film och alltid är där liksom. Lite kvävande på det sättet. Om ett av mina barn hjälper mig att laga mat så vill även han stå bakom mig. Får sällan egentid med bara barnen utan att han finnas på en kant. 
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Tvekar) skrev 2014-10-14 21:28:22 följande:

Det ekonomiska är inga problem med någon av männen. Vi har det alla bra ställt och har välbetalda arbeten. 

För tillfället har pappan barnen endast varannan helg då han kräver en del egentid. Han orkar helt enkelt inte och har lite svårt att styra med rutiner på morgonen. Han har aldrig varit en morgonperson, vilket jag är. 

Det jag menar med 100% prioriterade är att han ofta vill vara mig nära, hålla om mig när vi ser på film och alltid är där liksom. Lite kvävande på det sättet. Om ett av mina barn hjälper mig att laga mat så vill även han stå bakom mig. Får sällan egentid med bara barnen utan att han finnas på en kant. 
    Då skulle jag aldrig i livet ta den mannen. Inte pappan heller. Menar han att han okar med barnen om du tar hand om dem? Hur ska han ordna med sin egentid? Får du motsvarande egentid om ni blir ihop igen?

Nej, jag säger det jag tänkte från början, ta ingen av dem, uppenbarligen är inte känslorna starka nog för någon. Gör slut med båda och vänta tills en bra man dyker upp istället.
Svar på tråden Vad är viktigast i ett förhållande?