Tidig ägglossning, gravid?
Jag och min fästman har börjat med bebisverkstaden och vi är inne på vår första månad i försök om att bli gravid. Jag har aldrig varit den som har koll på min ägglossning eller menscykel särskilt väl, utan har bara anteckningar om när den senast dök upp. Börjar dock misstänka att min äl sker ganska tidigt efter mensen och undrar om det är vanligt eller om de flesta har ca två veckor till äl?
Anledning till att jag misstänker det är att jag redan känner av graviditets symptom trots att jag har lite mindre än två veckor kvar till bim. Om jag är gravid och redan känner symptom måste befruktning ha skett tidigare, alltså kanske ca 9 dagar efter första mens dagen. Hur stor sannolikhet är det?
Det är bara att vänta och se vad som händer men lite nyfiken är man ju eftersom jag upplever en hel del symptom.
Symptom som upplevs:
Trötthet, vimmelkantig/yr, molande känslor i magen, nyp/stickningar i livmodern, näsblod, uppsvälld mage på jobbet så att jag fick knäppa upp knappen på byxorna för annars spände det på grund av den molande känslan. Det högg även till i livmodern igår så att jag riktigt stannade till och undrade "vad var det"?
Jag längtar verkligen efter barn så psykiskt kanske man inbillar sig en del, men det känns skumt att jag skulle inbillat mig allt.
Vad tror ni? Är det för tidigt att uppleva alla dessa symptom med tanke på att bim är beräknat om ca 2 veckor?