• Anonym (Twice)

CATFiSH - vi som blivit lurade på Internet . Trodde att vi hade lärt känna en person kanske tom blivit kära och sen visar det sig vara en lögn allihop ... Berätta din historia här ..

Själv har jag blivit intresserad/kär i 2 olika personer som efter hand visat sig vara någon helt annan och jag känner mig så naiv, korkad och sårad ...
    Jag gav bort mitt hjärta och fick det krossat och jag som fått höra att jag är smart ?!

• Svar på tråden CATFiSH - vi som blivit lurade på Internet . Trodde att vi hade lärt känna en person kanske tom blivit kära och sen visar det sig vara en lögn allihop ... Berätta din historia här ..
  • Rakad Apa

Har aldrig blivit riktigt catfishad men en tjej jag träffade på ett community såg annorlunda ut när vi väl träffades på riktigt. På bilderna så var det en smal söt tjej, i verkligheten så var hon förvisso söt men jag fick mig en rejäl chock då hon visade sig vara smällfet.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (Jajamän..)

Lärde känna en tjej (?) som kallade sig Carola via en blogg. Tveksamhet har jag än idag om huruvida det var en kille som låtsades vara tjej eller om det verkligen var en tjej. Jo jag blev kär i personen och det visade sig senare att hon duperat mig hela tiden och att allt bara var ett spel. Men jag var inte ensam, det var fler killar hen lurade och en av dem tog hennes (?) avvisande så hårt att han hotade ta livet av sig. Såhär i efterhand ser jag att hen uttryckte sig lite väl stereotypt kvinnligt för att verka trovärdig, men man är ju alltid ganska okritisk i början när man lär känna en person. Tror att det förekommer mycket sådant lite överallt på nätet. Folk luras bara för att de kan, typ.

• Anonym (h uipbl)

Träffade en man via nätet (många år sen) som verkade vara rena drömmen. SÅ drömlikt bra att magkänslan som kom efter ett tag tystades ner.

1½ år var vi ihop och träffades kortare och längre stunder (han bodde ganska långt bort) innan vi flyttade ihop. Efter 3 månader letade jag egen lgh. Han var inte alls sån som han fått mig att tro, den fina mannen fanns där ja, men den orkade han inte vara mer än korta stunder i taget vad det verkade. Han hade också ett sätt att säga saker som LÄT bra, men som egentligen inte betydde något alls. Jag genomskådade honom ganska snart, men efter att ha konfronterat honom ändrade han sig och sa det som det lät att han menat först men jag fattar ju nu i efterhand att han inte var van vid att bli genomskådad så han blev nog paff och det han sa var inte sant. (Att han älskade mig och ville gifta sig tex)

Dessutom fann han ingen anledning till att avsluta sin nätflirt med en kvinna (vi kan kalla henne H) han, som jag uppfattar det, var kär i men som inte ville ha honom. Inte heller såg han det moralisk felaktiga i att utnyttja unga kvinnor som sålde camsex. Snåljåpen försökte dessutom få dem att jobba gratis! (Mot att han visade dem sin snopp)
    Han uttryckte också önskan om att få 'lära upp' en ung tjej (ca 16 år) i sex, han var vid tillfället 48 år gammal. Förstår ni varför jag drog?  (Det var fler saker också)

Om vi säger så här: Karma is just a bitch if you are...
    Min bästa väns dotter började på gymnasiet något halvår efter att jag flyttat hem igen och hon blav klasskompis och även vän med H´s son. Det visade sig att det H sagt till mitt ex om att hon och barnens pappa var separerade men goda vänner inte var sant. De var fortfarande ett par men särbos. Mitt ex va alltså någon hon använde för att få bekräftelse.

Efter mig blev han också intresserad av en ung tjej, 24 år gammal tror jag hon var då, hans äldsta son var då 21... Då insåg jag att jag, med mina 14 år yngre varit för gammal egentligen Den kvinnan gillar äldre män så de blev ihop. Hon märkte dock efter ett tag hur han var och krävde raka svar och gjorde sen slut. (Tror jag, vi har inte pratat om det nämnvärt, kvinnan är en bekant som befann sig på samma sida på nätet som vi) Det kunde han inte riktigt ta och blev en stalker och det krävdes att kvinnans kille hon träffade efter ett tag svarade i telefonen och hotade med polisanmälan.

Detta ringde han MIG om och klagade på (han ringde under förevändning om att jag hade saker kvar hos honom och han undrade om jag ville ha dem)

• LaLola

Jag trodde aldrig att detta skulle hända mig men...det gjorde det.

För ca 1 år började jag snacka med en skitgullig kille på ett ställe på nätet. Det var inget mer än så. Men så efter nyår nån gång så började våra samtal förändras. Jag hade ett dåligt förhållande med en kille så alla dessa fina ord som kom från honom slukade jag. Vi bodde 90 mil från varann men pratade om att träffas under sommaren.
    Vi smsade, skypade, pratade i telefon o detta på dygnets alla timmar nästan.
    Jag dumpade killen jag hade.
    Det var en speciell "relation" vi fick till varann, vill inte skriva hur.
    Jag var så galet attraherad.
    Jag föll totalt.
    Jag släppte honom närmare än nån annan nånsin fått förut.
    Han sa att han älskade mig.

Samtidigt som jag var bubblade kär så mådde killen dåligt så jag skulle till varje pris få honom att må bra igen.
    Hans ekonomi krisade o han blev tvungen att dela lägenhet med en kompis. Det blev i samma veva lite obekvämt att jag skulle komma dit o hälsa på.

Så en kväll för 2 månader sen så var det något i mig som liksom...vaknade o jag fick ett infall att söka efter honom på Facebook. Trots att jag visste sen innan att han inte fanns där.
    Men! Där var han! Med en låst sida men jag kunde se en gammal bild på honom o hans fd KK som jag också visste vem det var sen stället jag träffat honom på. Det var henne han delade lägenhet med förövrigt. Jag klickade mig vidare på nån som kommenterat deras bild o sen vidare därifrån....
    O möttet av en bild på henne o honom! förlovade! Jag kunde följa hela deras liv bakåt i tiden i 2 år.
    Det var inget jävla kk! Det är hans blivande fru (han friade till henne för 1 år sen) o de försöker skaffa barn.

Jag smsade honom o frågade om det är kul att vara förlovad. Först låtsades han inte haja något. Sen insåg han att han var avslöjad o han lovade att berätta allt för sin tjej. Jag trodde honom inte så jag letade reda på hennes mobilnr o smsade dan efter.
    Han hade berättat.
    Men jag anade att jag inte var den enda tjejen så jag började fråga de tjejer han hade i sin vänlista på forumet vi hängde på.
    Vi var 3 st som han lurat på samma sätt samtidigt! En av de träffade han flera gånger.
    Sen hittade jag ett antal tjejer till som han försökt med på div sätt o allt detta smsade jag till hans tjej o berättade. Hon skrev att hon var så tacksam!
    Jag tänker inte berätta allt äckligt han gjort mot sin tjej men hon vet om allt.

Hur det gick för killen?
    Åh, han fick en andra chans av sin tjej.

O själv fick jag ett förbannat sårat hjärta för jag trodde ju att jag hade mött drömprinsen......

• nozpa
    Rakad Apa skrev 2014-10-15 08:31:11 följande:

Har aldrig blivit riktigt catfishad men en tjej jag träffade på ett community såg annorlunda ut när vi väl träffades på riktigt. På bilderna så var det en smal söt tjej, i verkligheten så var hon förvisso söt men jag fick mig en rejäl chock då hon visade sig vara smällfet.

Tror att det är ytters vanligt. Att killar möter den typen ivf. Bland mina killkompisar så har det väl hänt dom flesta som träffat någon från nätet.
    Blev det något?
  • Anonym (h uipbl)
    nozpa skrev 2014-10-15 11:19:28 följande:
    Tror att det är ytters vanligt. Att killar möter den typen ivf. Bland mina killkompisar så har det väl hänt dom flesta som träffat någon från nätet.
    Blev det något?
    Ja, det hände en killkompis till mig också. Vi var några st som skulle kryssa ihop och knappt någon hade träffat någon annan tidigare. Han var så glad och uppåt för att äntligen få träffa den här tjejen. Jättesöt tjej, jag hade ju också sett bilderna på henne.

Grejen var att hon var väldigt smal i ansiktet och (så klart) hade tagit en del av bilderna uppifrån (detta var som sagt många år sen så fenomenet att fota uppifrån för att se smalare ut var inte vida känt) och när jag såg henne på riktigt så fattade jag inte att det var hon. Hon var rent ut sagt jättetjock vilket så klart inte är fel som så, men killen väntade sig en något mullig tjej, alltså en med kanske 5-10 kg övervikt, här pratar vi minst 50 kg övervikt...
    Han kände sig jätteelak som tappade intresset där och då, men det handlade lika mycket om att han kände sig ljugen för.

En tjejkompis skulle träffa en man, förvisso för vänskap (även om han troligen hopades på annat) och han blev skitarg när hon inte kände igen honom trots att han använt en tio år gammal bild på sig själv, när han var modell med långt hår. Framför henne stod en man utan något hår alls och med en megakalaskula...

• Rakad Apa
    nozpa skrev 2014-10-15 11:19:28 följande:

Blev det något?

Ja, faktiskt så blev vi ett par. Vi hade snackat dagligen i 3 månader och jag hade förälskat mig i hennes personlighet så jag ville ge det en ärlig chans. Dock så dumpade jag henne efter ett par månader då hon var extremt kontrollerande och var sjukligt svartsjuk, säkerligen pga av nämnda övervikt.

Min kollegas svåger råkade ut för nåt liknande. Träffade en kvinna på nätet och när de väl träffades så var hon värsta skräcködlan, så han vände genast på klacken. Visade sig att bilden hon använde på nätet var 15 år gammal och hon hade inte åldrats väl.
  • Rakad Apa
    Anonym (h uipbl) skrev 2014-10-15 13:11:36 följande:

... hade tagit en del av bilderna uppifrån (detta var som sagt många år sen så fenomenet att fota uppifrån för att se smalare ut var inte vida känt)

Att ta bilder ur den vinkeln kallas charmigt nog för "fat girl angle".
  • Anonym (h uipbl)
    Rakad Apa skrev 2014-10-15 14:00:51 följande:
    Att ta bilder ur den vinkeln kallas charmigt nog för "fat girl angle".
    Hahaha jag vet Men då visste man inte om det så mycket, det var inte allmänt känt då
    Idag drar väl de flesta öronen åt sig om de får en bild ur den vinkeln skickad till sig om de inte gillar stora kvinnor.
  • Legend
    LaLola skrev 2014-10-15 11:06:31 följande:

Jag trodde aldrig att detta skulle hända mig men...det gjorde det.

För ca 1 år började jag snacka med en skitgullig kille på ett ställe på nätet. Det var inget mer än så. Men så efter nyår nån gång så började våra samtal förändras. Jag hade ett dåligt förhållande med en kille så alla dessa fina ord som kom från honom slukade jag. Vi bodde 90 mil från varann men pratade om att träffas under sommaren.
    Vi smsade, skypade, pratade i telefon o detta på dygnets alla timmar nästan.
    Jag dumpade killen jag hade.
    Det var en speciell "relation" vi fick till varann, vill inte skriva hur.
    Jag var så galet attraherad.
    Jag föll totalt.
    Jag släppte honom närmare än nån annan nånsin fått förut.
    Han sa att han älskade mig.

Samtidigt som jag var bubblade kär så mådde killen dåligt så jag skulle till varje pris få honom att må bra igen.
    Hans ekonomi krisade o han blev tvungen att dela lägenhet med en kompis. Det blev i samma veva lite obekvämt att jag skulle komma dit o hälsa på.

Så en kväll för 2 månader sen så var det något i mig som liksom...vaknade o jag fick ett infall att söka efter honom på Facebook. Trots att jag visste sen innan att han inte fanns där.
    Men! Där var han! Med en låst sida men jag kunde se en gammal bild på honom o hans fd KK som jag också visste vem det var sen stället jag träffat honom på. Det var henne han delade lägenhet med förövrigt. Jag klickade mig vidare på nån som kommenterat deras bild o sen vidare därifrån....
    O möttet av en bild på henne o honom! förlovade! Jag kunde följa hela deras liv bakåt i tiden i 2 år.
    Det var inget jävla kk! Det är hans blivande fru (han friade till henne för 1 år sen) o de försöker skaffa barn.

Jag smsade honom o frågade om det är kul att vara förlovad. Först låtsades han inte haja något. Sen insåg han att han var avslöjad o han lovade att berätta allt för sin tjej. Jag trodde honom inte så jag letade reda på hennes mobilnr o smsade dan efter.
    Han hade berättat.
    Men jag anade att jag inte var den enda tjejen så jag började fråga de tjejer han hade i sin vänlista på forumet vi hängde på.
    Vi var 3 st som han lurat på samma sätt samtidigt! En av de träffade han flera gånger.
    Sen hittade jag ett antal tjejer till som han försökt med på div sätt o allt detta smsade jag till hans tjej o berättade. Hon skrev att hon var så tacksam!
    Jag tänker inte berätta allt äckligt han gjort mot sin tjej men hon vet om allt.

Hur det gick för killen?
    Åh, han fick en andra chans av sin tjej.

O själv fick jag ett förbannat sårat hjärta för jag trodde ju att jag hade mött drömprinsen......

Det jag reagerar på vad LaLola skriver är att hon flörtade med nån snubbe när hon redan hade pojkvän, för mig är det otrohet. Spelar ingen roll om man har sex eller inte. Vad jag har förstått är det många som vill slippa vara singlar och vara utan närhet. Det är så man gör för att slippa "glappet".   
  • HotPink
    Legend skrev 2017-03-19 18:15:41 följande:

Det jag reagerar på vad LaLola skriver är att hon flörtade med nån snubbe när hon redan hade pojkvän, för mig är det otrohet. Spelar ingen roll om man har sex eller inte. Vad jag har förstått är det många som vill slippa vara singlar och vara utan närhet. Det är så man gör för att slippa "glappet".   

Vad kul att du uppmärksamma tråden igen efter 3 år!
  • Anonym (men do it to)

Jag har varit med om att jag stämt träffa med killar som när jag kommer visat sig har lagt upp gamla bilder på sig själv, eller till och med på någon helt annan.
    De killarna blir alltid förvånade när man sen frågar ang varför de inte var ärliga... 

Jag är själv kraftig och när jag var singel och hängde på dejtsidor så var jag alltid noga med att påpeka det. Hade ärliga, men snygga, bilder på mig själv. Dock var min presentationsbild på ansiktet och jag har ett smalt ansikte. Konstigt nog var det folk som bara gick efter den bilden och inte tittade närmare på de andra bilderna, inte ens när jag påpekade att jag var kraftig... 

Har även varit med om att man börjat chatta med folk så efter ett tag märker man att de inte är singel som de sa osv.... 

• Anonym (Fisken)

Jag började prata med en kille för lite mer än ett år sen på en dejtingsida. Han var himla snygg och väldigt trevlig och enligt hans profil hade vi många gemensamma intressen. Det tog inte många dagar av snack innan vi föll pladask för varandra, eller i alla fall jag för honom. Han hade lägenhet i Danmark men bodde just nu hos sin mamma i Spanien, då hon var sjuk och han hjälpte henne med familjeföretaget. Vi pratade i telefon varje dag i kanske två månader, och varje gång jag nämnde att jag kunde åka och hälsa på så sa han att han snart kommer hem ändå.

Sen en dag så slutade han plötsligt svara. Jag blev såklart heartbroken, men sårad har jag ju blivit innan, så jag bet ihop och tänkte att han säkert hade någon bra anledning att inte föra av sig mer. Tre dagar senare fick jag ett meddelande från en tjej på Facebook som undrar om jag varit i kontakt med hennes bror, denna killen. Jag svarar såklart ja, och hon undrar om jag vet var han finns, han har stuckit hemifrån efter begravningen av deras mamma.. Jag blir såklart galet orolig och försöker på alla sätt nå denna killen, jag funderar allvarligt på att åka till både Danmark och Spanien, och ringer på alla sätt jag kan, på Skype, messenger och telefonnummer. Någon dag senare hör han av sig och är jättekall, sårad och säger hemska saker som att kärlek inte finns. Jag kämpar ändå, i kanske två månader innan han börjar må bättre. Jag har även ständig kontakt med systern under denna tiden, skriftligt.

Sen åker jag på resa i ett halvår och pratar ändå med honom regelbundet innan jag kommer hem. Jag tänker att jag ska skriva till systern men ser att hennes Facebook är borta. Jag tycker det är konstigt och börjar samtidigt fundera över känslan jag endast hade några dagar innan jag blev hejdlöst kär, finns ens denna killen? Vi har aldrig videochattat, bara ringt. Jag sätter mig och gör reversed bildsearch på alla bilder han skickat, med träff på två. En kille i Colombia. Som inte heter alls samma sak och inte verkar kunna svenska som denna killen. Även bilder på colombianska killens syster, samma som skrivit till mig.

Jag försöker hitta sätt att anmäla honom men svenska lagen är inte bruten om han inte orsakat mig ekonomisk skada. Jag bestämmer mig för att konfrontera honom. Jag ringer upp och han svarar. Jag berättar att jag vet att det inte är han på bilderna. Han erkänner att han skickat bilder som inte är på honom, och att han även hittat på systern och spelat henne själv. Han säger dock att resten är sant. Detta är alltså nästan ett år efter vi börjar prata.

Jag är nu lämnad utan att veta vem denna man är. Bor han i samma stad som mig? Går han förbi min lägenhet ibland? Det är galet att känna så starka känslor för en person som inte ens finns, det gör det svårt att rättfärdiga när man blir så sårad. Men allt som allt gör det nog en starkare att ha varit med om detta..

Svar på tråden CATFiSH - vi som blivit lurade på Internet . Trodde att vi hade lärt känna en person kanske tom blivit kära och sen visar det sig vara en lögn allihop ... Berätta din historia här ..