Min man är som en tonåring!
Min man är fantastisk på många sätt men han är också till viss del egoistisk och oansvarsfull. Exempelvis försover han sig på morgonen vilket innebär att barnen som ska till skolan måste stressa för att komma i tid, han är uppe till sent på natten trots att han ska upp tidigt dagen efter, han lever med sin iPhone (sitter med den vid frukost, när han kommer hem från jobbet och hela kvällarna/nätterna), han bryr sig inte om att komma i tid (när det bara gäller han själv bryr jag mig inte men när barnen drabbas är det illa), han har stängt av ljudet på sin telefon så att familjen inte ska höra att han skickar ca 50 sms med en kompis varje dag, han minns och har koll på sånt som rör honom själv och inte sånt som rör övriga familjen... Jag har pratat med honom om detta flera gånger och han har väl blivit bättre på att ta ansvar men jag tycker fortfarande inte att det är ok att dottern måste väcka honom på morgonen för att han försover sig. Är det någon som känner igen sig eller har tips på hur jag ska agera? Ska jag byta strategi och börja bete mig som han för att se vad som händer?