• Voluspa

    Någon här inne som har förlorat en tvilling i TTS eller liknanande?

    I förrgår fick vi veta att vår ena tvillingpojke somnat in i magen vecka 22. Jag är helt förkrossad.
    De upptäckte en tvillingtransfusion förra onsdagen och redan på torsdagen opererades jag på Huddinge fostermedicin.
    De var väldigt nöjda efter operationen då min moderkaka låg i framvägg gör det ibland att operationen blir omöjlig att göra.
    Dagen efter såg båda pojkarna ut att må bra men i söndags fick jag en otrolig konstig känsla i hela kroppen och magsmärtor som kändes som värkar. Vi åkte in och de konstaterade att båda levde ( dock tror vi att de blandade ihop barnen för de kunde både se en stor urinblåsa och mkt fostervatten på den som var donator) jag kräktes sen hela natten och fick komma upp till Sverker ek på fostermedicin på morgonen ( ena pojkens hjärta hade slutat slå).

    Just nu känns hela min värld splittrad samtidigt som jag vill kämpa på och att den andra pojken till varje pris ska överleva?? Någon som är i samma situation som behöver stöd och prata?

  • Svar på tråden Någon här inne som har förlorat en tvilling i TTS eller liknanande?
  • Cazza

    Jag vet allt om TTS och förlorade min pojke efter två dagars kämpande på neo. Det var snart 3 månader sedan. Det är ett hemskt och vidrigt tillstånd och jag beklagar så att dina barn drsbbades liksom mina. Mina diagnostiserades v 23 och klarade operation. Jag följdes noga fram till v 29 då de vaöde att det var dags att ta ut dem.. Jag har skickat pm till dig?

    Finns två stödgrupper för oss jag kan hjälps dig med.

  • Albe

    Hej, jag förlorade ena tvillingflickan i operation, vecka 19, den andra togs ut i v 30 (tio veckor på neo). Jättetufft. Vill gärna höra om stödgrupp.

Svar på tråden Någon här inne som har förlorat en tvilling i TTS eller liknanande?