• anabana

    solskenshistorier vid blödning v 6

    Hej! Jag gravid v 6+0 och har några dagar haft en ljusrosa -brun flytning på pappret när jag torkar mig. Idag hade jag en liten blödning med "färskt blod", sen kom inget ler resten av dagen . Har inte spec ont utan mer lite oro i magen och illamående. Vad tror ni? Finns det hopp om att det inte är missfall på gång? Hur har det gått för er andra med blödningar? Är ds orolig!

  • Svar på tråden solskenshistorier vid blödning v 6
  • Livelife

    Min första graviditet blev missfall. Samma symptom som du beskriver, vecka 7 tror jag Det blev starkare för varje dag tills det inte fanns någon osäkerhet kvar.

    MEN vid min tredje graviditet samma sak, vecka 6 har jag för mig. Så jag tänkte skit också, missfal igen. Men hon är tre nu och sover såååå gott nu

    Håller tummarna för dig!!!!

  • GrönTröja

    Jag är själv i samma situation. Jag är i vecka 6 (5+3). Väntar mitt första. 


    Är inne på andra dagen med rosa/brunaktig flytning nu. Så jag förstår precis hur du känner dig. Men min BM lugnade ner mig lite idag. Hon sa att det är väldigt vanligt att man blöder lite. Och så länge man inte har jätte ont så är det lugnt. Hon sa att jag skulle ringa igen om jag fick jätteont på sidan. Men jag känner mig faktiskt redan lite lugnare. Och hoppas att lillen vill stanna kvar! 


    Håller tummarna för dig med :)


     

  • enplattspåjorden

    Graviditeten med andra barnet hade jag lite blödningar.

    Först en på bim som var sparsam med både färskt och brunt blod.

    Det höll på i 5 dagar kanske.

    Sen kom det igen i typ vecka 6 har jag för mig.

    Men allt gick bra ändå :)

  • GrönTröja
    enplattspåjorden skrev 2014-10-21 19:41:09 följande:

    Graviditeten med andra barnet hade jag lite blödningar.

    Först en på bim som var sparsam med både färskt och brunt blod.

    Det höll på i 5 dagar kanske.

    Sen kom det igen i typ vecka 6 har jag för mig.

    Men allt gick bra ändå :)


    Vad skönt att höra! Verkar som att dom "flesta" som man pratat med får blödning runt vecka 6. Kanske händer något speciellt just då.
  • Nenne79

    Hej!

    Jag hade två rejäla (enligt mig) blödningar med färskt blod i v 6. Det kom en hel del blod under ca 2-3 tim, sen avstannade det och var brunt i några dagar. Fick göra två VUL men båda visade att graviditeten var där. Blödningen kom en bit därifrån. Är nu i v 19, så det känns relativt lugnt. :) Lycka till!

  • GrönTröja

    Flytningarna fortsätter här.. Har lite ont i ena äggstocken nu med. Samt mer molvärk än vanligt. Flytningarna är mer samt mörkare i färgen nu. Hoppas verkligen jag får göra ett VUL när jag ska till BM på onsdag. Med tanke på att jag blöder så borde jag väl få det? Kommer vara i vecka 7 (6+4) då.

  • CatrinEllinor

    Hade en mindre blödning någonstans mellan v.6-8 i min första graviditet, han är nu tre. Är nu i vecka 15 med nummer två och har haft åtta blödningar, en del ganska rikliga som varat till och från i fyra veckor.
    Har varit på två extra ultraljud och fått sett en pigg bebis simma omkring så visst finns det solsken :)

  • Idaösd

    Jag hade blödningar vid båda mina graviditeter. Med första så trodde läkarna att det var missfall på väg så vi sjukskrev oss en vecka men så på ultraljud en vecka efter för att se om jag behövde hjälp med skrapning så fanns hon där och hjärtat slog. Vi var överlyckliga.

    Hade blödningar med rött klart blod fram till V 8.

    Sen har vi haft 2 missfall. Då kändes det faktiskt och jag visste vad som hände. När man varit gravid innan så bara vet man att det är fel.

    Sen blev vi gravida och jag började få blödningar igen V6. Och nu trodde jag att nåt var fel och åkte in akut för jag hade så ont också. De gjorde mig iordning för skrapning om det skulle behövas så jag blev inlagd. Min make var på golfresa långt bort och jätteorolig och ledsen över att inte kunna vara hemma. Missfallen har tagit hårt på oss. Men vid ultraljudet så visade det sig att det fanns två hjärtan som slog !!! <3<3

    Och så var det och blev det. Jag hade blödningar lite då oh då fram till V 9 med dem.

    Det behöver inte vara något fel men man blir ju otroligt ledsen och skör. Hoppas det ska gå bra allting. Och blir det missfall så är det ju meningen. Kram

Svar på tråden solskenshistorier vid blödning v 6