• Ja82

Kaxs Skaloverall 2014 - trasig efter en vecka?!

Förra våren köpte jag en begagnad skaloverall till vår son, en Kaxs Proxtec skaloverall från KappAhl. Den var använd av två barn innan och ser fortfarande ut som ny nu efter att vår son haft den en vår och en höst.

Nu har han växt ur den så jag köpte en ny, samma märke från KappAhl. Årets modell är av annat material men kändes slitstarkt och bra så vi körde på den.

Efter 7 dagar var det hål på innerbenen längs med de tejpade sömmarna.
    Jag lämnade tillbaks den och expediten menade på att det måste vart ett "måndagsexemplar", att de här overallerna var SÅ slitstarka.
    Så vi böt overallen mot en ny likadan.

Nu efter 10 dagar har en knapp lossnat och det är i g e n hål längs med de tejpade sömmarna..
    Jag lämnade tillbaks den och expediten den här gången sade att det här var första exemplaret de fått tillbaks. Jag förklarade att det var vår andra overall inom loppet av tre veckor som gått sönder. Hon menade på att vi bara haft extrem otur.
    Jag behöver väl kanske inte säga att vi inte böt igen utan köpte en PoP istället som jag antar ska hålla bättre.

Är det nån annan som haft samma problem?

• Svar på tråden Kaxs Skaloverall 2014 - trasig efter en vecka?!
  • Baktakt

Enligt en säljare på PoP kan det gå hål om man har för stor storlek och innerbenssömmarna gnider mycket mot varandra. Men inte efter en vecka, det är helt oacceptabelt.

Har inte haft kappahls skalkläder, men medan dotterns KAKS-vinteroverall från 11/12 ser oanvänd ut, har den från 12/13 - som absolut inte var för stor - småhål på flera ställen längs innerbenssömmen. Blev därför PoP förra vintern. Vårens skalkläder därifrån ser dock inte vackra ut nu i slutet av säsongen - dragkedjan är på väg att ryka, t.ex. - och pga det och pops trista färger på vinterkläderna blev det en Reima-overall till kommande vinter.

• Ja82

Skaloverallen han hade var absolut inte för stor, men oavsett så ska den ju såklart hålla precis som du skriver.

Pratade just med KappAhls kundtjänst och kvinnan menade att de inte fått en enda overall i retur, låter ju mycket märkligt tycker jag.

Menar du att dragkedjan på PoP är på väg att ryka?
    För 1200kr så hoppas jag verkligen att den ska hålla bättre än så?

Och jo, jag håller med om att färgerna är tråkiga!

• Margaux

Om en dragkedja går sönder på ett plagg från Pop så byts den ut...

Jag har bara provat vinteroverall från Kaxs och den var rätt kass.

Skalkläder ska jag prova från Bergans i år då jag inte gillar de asymmetriska sömmarna på det som finns hos Pop. Men passformen hos Pop är ju rätt överlägsen så det är blandade känslor...

Vi köper alla vinterkläder hos Reima men har inte ens tänkt på att de har skalkläder. Det borde man ju prova.

• NLAL

Har ni provat Lindbergs kläder? Jag är helnöjd och har just köpt årets vinterkläder därifrån. Även min mamma är nöjd med dessa och köpt åt min yngsta bror.

Svar på tråden Kaxs Skaloverall 2014 - trasig efter en vecka?!