• Anonym (Orolig)

Blödning v7?

Jag är i v7 nu och har fått en blödning.
    I tisdags hade jag lite rosa/bruna flytningar men inte spec mkt. Igår kom det blod, inte mkt det heller men det var mörkt rött. Hade lite ont i magen men har haft det hela tiden och som jag förstått det kan det vara "växtvärk" och normalt.
    Idag kommer det mer blod, droppar/rinner lite när jag går på toaletten. Just nu räcker det med trosskydd. Det gör också lite, lite ondare idag.
    Blir så himla orolig o misstänker givetvis missfall :(

Pratade m kvinnokliniken igår och bm sa att det låter som missfall på min beskrivning men att det inte behöver vara det.
    Jag gjorde abort i januari detta år och då hade jag både illamående och ömma bröst, vilket jag inte haft under den här graviditeten.

Det är ju såklart omöjligt att veta om det är mf eller inte men skulle gärna vilja höra andra som varit med om blödningar och mf.

Det är väl individuellt men hur "lång tid" tar ett mf? För de flesta gör det ju rätt ont o det är rikliga blödningar. Jag kanske också kommer få det men när? Är det vanligt att ha små blödningar några dagar o sedan börja blöda ordentligt?? Vill absolut inte att det ska vara mf men går bara o väntar och nästan "hoppas" på att det ska börja blöda mycket o göra ont, orkar inte med den här ovissheten!!:(

• Svar på tråden Blödning v7?
  • Jordgubben82

Jag har inte haft det exakt son du, men har två barn sedan innan och blödde inte alls med dom o början, men den som ligger i magen nu är i vecka 27 blödde jag med från vecka 5 till vecka 11 men aldrig rött utan bara brunt/rosa rann aldrig utan kom mest när jag torkade nig och kom en hel del om jag gjorde nr två. Ingen kan säga om du kommer få mf eller inte, många blöder i början utan att något är fel, tyvärr kan du bara vänta och se :( kan du inte få en tid till gyn så dom kan kolla med ultraljud vaginalt det fick jag görs.

Lycka till

• Anonym (Orolig)

Tack för svar!

Jag vill göra vaginalt ultraljud men hon jag pratade med på kvinnokliniken sa att dom inte gör det utan jag får komma dit för smärtlindring om jag får ondare och sedan göra ett gravtest om tre veckor för att se om det var mf eller inte. Känns inte jättekul att vänta så länge.. :( Har hört andra som fått göra vul i samband m blödning dock.

• Jordgubben82
    Anonym (Orolig) skrev 2014-10-16 11:00:46 följande:

Tack för svar!

Jag vill göra vaginalt ultraljud men hon jag pratade med på kvinnokliniken sa att dom inte gör det utan jag får komma dit för smärtlindring om jag får ondare och sedan göra ett gravtest om tre veckor för att se om det var mf eller inte. Känns inte jättekul att vänta så länge.. :( Har hört andra som fått göra vul i samband m blödning dock.

Ring igen och säg att du fått mer ont även om du inte fått det, jag hade också mensvärk speciellt första dagen det började kändes det som minivärkar. Någon jag pratade med på gyn akut sa jag inte fick komma in för dom kunde ändå inget görs, men sen en annan sa klart du ska komma in, så dom ser att fostret sitter där det ska, därför du ska överdriva att du har mer ont än du har, tyvärr får man göra så för att komma till i dag. Sen gav dom mig massa piller för smärtan för dom trodde det skulle missfall men jag tog aldrig det för ville inte skada fostret om det nu skulle finnas ett där.

Stå på dig
  • Anonym (trist)

Tyvärr började alla mina tidiga missfall med sparsamma blödningar som sedan blev mer kraftiga allt eftersom dagarna gick. Hade inte speciellt ont alls. 
    Hade väldigt lite symptom jämfört med de gånger graviditeten var "lyckad".

Hur ser det ut om du gör ett gravtest? I vecka 7 borde du få ett starkt streck.
    Med samtliga missfall (4 st) så fick jag väldigt svaga positiva resultat och när jag var gravid med mina två barn så fick jag väldigt starka resultat.

• Anonym (trist)

Vill också tillägga att jag förstår att frustrationen och ovissheten är väldigt jobbig, har själv upplevt den många gånger, men jag tycker faktiskt inte att man ska åka in akut med ett så tidigt missfall och ta tid och resurser från de som verkligen behöver det.
    Vissa saker måste man acceptera och man får helt enkelt vänta och se.
    Eller så får man boka ett privat VUL och bekosta det själv.

• Anonym (Orolig)

Tack för era svar o att ni delade med er av era erfarenheter.

Jag ringde kvinnokliniken igen för jag fick väldigt ont, fick komma in direkt och de gjorde vul utan att jag frågade efter det.

Hon kunde se en liten hinna/säck o knappt en prick i det.. Hon trodde att embryot dött för nån vecka sedan och nu ska allt ut. Blev inlagd nån timma m smärtlindring o nu ligger jag hemma.

Svar på tråden Blödning v7?