• Anonym (AO)

Intimrakning?

Jag skulle vilja ha ett tips på det här med att raka snippan. HUR gör man om man blir väldigt irriterad efter rakning och tycker att många kemiska produkter luktar för jäkligt, och dessutom inte går att applicera på blygdläppar etc? Vaxning kanske vore något? Går det att göra själv?

Jag skulle få bort "ordentligt" men spara en liten "landningsbana" uppe, men känner att jag alltid blir väldigt röd och irriterad. Snälla kom med något tips som verkligen fungerar. Om det finns.

/AO

• Svar på tråden Intimrakning?
  • svenskitelge

Min fru ha samma problem. Igår köpte hon nåt på apoteket, dels en shaving gel för intimrakning och en after shave gel som hette nåt med Hair helper, båda var produkter från RFSU. Får se om det hjälper.

• Anonym (Vaxa)

Jag rekommenderar att vaxa. Det går fort och man är len i runt 4 veckor och med tiden behöver man vaxa mer sällan.

Rakar man och vill slippa att det blir rött och kliar köp cortimyk på Apoteket. Det var en gynekolog som tipsade mig om det.

• Anonym (Rakapparat)

Jag kan inte raka med hyvel, har i stället en rakapparat (för män) och använder trimmerdelen som lämnar ca 1 mm. Ja, det blir en aning stubbigt, men allt annat blir katastrof med jätteirritation + inväxta hårstrån.

• Anonym (Anny)

Jag rakar mig jämt med vanlig rakhyvel och rakgel från Satin Care (Floral Passion har jag nu, testa både Olay Sensitive och Lavender Kiss, men de är ingen skillnad förutom doft och färg) 

Det fungerar för mig. Enkelt. Vet inte hur du brukar göra men!

Svar på tråden Intimrakning?