Osund mor-son relation
Som rubriken lyder så lever jag i en relation med en man som har en mycket osund relation till sin mor. Det har gått så långt att han nu i princip dumpat mig av den anledningen. Vi har varit ett par i åtta år, eller snarare , jag har varit tredje hjulet i mor-son relationen. Det har tagit tid för mig att se hur sjukt allting är då han bott utomlands de senaste 7 åren. Jag har pendlat mellan min hemort i Sverige och hans bostad i USA/Österrike under alla år, varje månad, eller så ofta jag kunnat. Han har aldrig kunnat företa en enda resa till mig som huvudmål. Hans åttioåriga mamma är alltid primärmålet. Där bor han i sitt gamla pojkrum. På sin höjd kan han komma och hälsa på mig i ett par timmar för att sedan åka tillbaka hem till mamma. Tilläggas kan att han är 45-år gammal. Varje sommar tillbringar han all sin sommarsemester hos mamma. De är antingen i hennes hus i Bromma, eller i hennes sommarhus(ruckel) i Öregrund. Hon och han. Den enda möjligheten för mig att träffa honom är om jag åker hem till hans mor och honom.
Jag gråter ofta över att det är så här. När jag konfronterar honom om detta så säger han "Får jag inte träffa vem jag vil kanske?". Jag har tillbringat alla somrar och högtider ensam pga detta. . Han har två systrar, men de säger ingenting. Jag vet inte om de vet hur sjukt allting är, eller om de bara håller tyst. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, känner mig så äcklad och ensam.