• Anonym (Ledsen)

Osund mor-son relation

Som rubriken lyder så lever jag i en relation med en man som har en mycket osund relation till sin mor. Det har gått så långt att han nu i princip dumpat mig av den anledningen. Vi har varit ett par i åtta år, eller snarare , jag har varit tredje hjulet i mor-son relationen. Det har tagit tid för mig att se hur sjukt allting är då han bott utomlands de senaste 7 åren. Jag har pendlat mellan min hemort i Sverige och hans bostad i USA/Österrike under alla år, varje månad, eller så ofta jag kunnat. Han har aldrig kunnat företa en enda resa till mig som huvudmål. Hans åttioåriga mamma är alltid primärmålet. Där bor han i sitt gamla pojkrum. På sin höjd kan han komma och hälsa på mig i ett par timmar för att sedan åka tillbaka hem till mamma. Tilläggas kan att han är 45-år gammal. Varje sommar tillbringar han all sin sommarsemester hos mamma. De är antingen i hennes hus i Bromma, eller i hennes sommarhus(ruckel) i Öregrund. Hon och han. Den enda möjligheten för mig att träffa honom är om jag åker hem till hans mor och honom.
    Jag gråter ofta över att det är så här. När jag konfronterar honom om detta så säger han "Får jag inte träffa vem jag vil kanske?". Jag har tillbringat alla somrar och högtider ensam pga detta. . Han har två systrar, men de säger ingenting. Jag vet inte om de vet hur sjukt allting är, eller om de bara håller tyst. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, känner mig så äcklad och ensam.

• Svar på tråden Osund mor-son relation
  • Anonym (Jackie)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-16 17:02:42 följande:

Som rubriken lyder så lever jag i en relation med en man som har en mycket osund relation till sin mor. Det har gått så långt att han nu i princip dumpat mig av den anledningen. Vi har varit ett par i åtta år, eller snarare , jag har varit tredje hjulet i mor-son relationen. Det har tagit tid för mig att se hur sjukt allting är då han bott utomlands de senaste 7 åren. Jag har pendlat mellan min hemort i Sverige och hans bostad i USA/Österrike under alla år, varje månad, eller så ofta jag kunnat. Han har aldrig kunnat företa en enda resa till mig som huvudmål. Hans åttioåriga mamma är alltid primärmålet. Där bor han i sitt gamla pojkrum. På sin höjd kan han komma och hälsa på mig i ett par timmar för att sedan åka tillbaka hem till mamma. Tilläggas kan att han är 45-år gammal. Varje sommar tillbringar han all sin sommarsemester hos mamma. De är antingen i hennes hus i Bromma, eller i hennes sommarhus(ruckel) i Öregrund. Hon och han. Den enda möjligheten för mig att träffa honom är om jag åker hem till hans mor och honom.
    Jag gråter ofta över att det är så här. När jag konfronterar honom om detta så säger han "Får jag inte träffa vem jag vil kanske?". Jag har tillbringat alla somrar och högtider ensam pga detta. . Han har två systrar, men de säger ingenting. Jag vet inte om de vet hur sjukt allting är, eller om de bara håller tyst. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, känner mig så äcklad och ensam.

Varför är det osunt egentligen?
  • Anonym (varför?)

Men varför accepterar du att förbli femte hjulet i en sådan relation i så många år?

Du ser ju själv att det inte är friskt?

• Anonym (håll ut)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-16 17:02:42 följande:
    Som rubriken lyder så lever jag i en relation med en man som har en mycket osund relation till sin mor. Det har gått så långt att han nu i princip dumpat mig av den anledningen. Vi har varit ett par i åtta år, eller snarare , jag har varit tredje hjulet i mor-son relationen. Det har tagit tid för mig att se hur sjukt allting är då han bott utomlands de senaste 7 åren. 
    Hur har du orkat va i ett distansförhållande i 7 år?
    om du har orkat såhär långt kanske du orkar en bit till, hon är 80 år? då har hon max 30 år kvar om du har otur.
  • Anonym (Lussan)

Han kanske vill spendera så mycket tid som möjligt med mamman, hon är kanske för slö för att resa till honom så när han väl är i Sverige är det för hennes del (och om man ska vara ärlig så är 80 en hög ålder och han vet inte när han träffar henne sista gången). Men om han älskar dig, vilken man väl får anta efter 8 års förhållande, så borde han ju lägga ner tid på att träffa dig med eller i vart fall bjuda in dig till olika högtider tillsammans med hans familj? Varför gör han inte det?

• Anonym (Jackie)

I livet så vill människor ha olika saker ut av det, jag tycker inte relationen låter speciellt osund och trivs han med sin mamma så ser jag inga hinder för varför han inte ska göra saker med henne.
    Det du kanske skulle göra är att ifrågasätta om ni verkligen bör träffas och känner du att du inte klarar av det här är det din fulla rätt att gå.
    Men han gör inget fel som lever detta liv eftersom han uppenbarligen trivs med det och andra har ingen rätt att ändra på ens liv.

• Anonym (Ledsen)

Kan nämna att hans mor är superpigg. Hon reser när och vart hon vill. Inga fysiska eller mentala hinder. Däremot kan jag tillägga att hon är tämligen narcissistisk. Alla ska serva henne. Jag har själv en gammal far. Han skulle aldrig kräva att jag ska leva för honom, utan prioritera min egen relation i första hand. 

• Anonym (Jackie)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-16 17:28:53 följande:

Kan nämna att hans mor är superpigg. Hon reser när och vart hon vill. Inga fysiska eller mentala hinder. Däremot kan jag tillägga att hon är tämligen narcissistisk. Alla ska serva henne. Jag har själv en gammal far. Han skulle aldrig kräva att jag ska leva för honom, utan prioritera min egen relation i första hand. 

Men nu är det så att hennes son själv är nöjd med sin situation och det är detta som gör att han mår bra, är det då egentligen så fel?
  • Anonym (Nej...)

Deras relation är deras sak - det är din relation med din partner som är osund. I alla fall som du beskriver det nu. Varför är ni ens ett par?

• Tow2Mater

Jag tycker din och pojkvännes relation verkar mycket osund. Men ni får tydligen båda ut nåt av den, annars skulle den väl inte finnas efter 8 år på detta sätt.

• Anonym (--)

Bara jag som drar paralleller till en viss skräckfilm? :) Snart sitter hon, mumifierad i sin gungstol..

Nä, låter inte skoj alls.

Svar på tråden Osund mor-son relation