• FlitigaLis

nattning snart treåring

Vår son är snart 3 och varenda kväll kommer han upp efter han sovit en timme ungefär. Igår natta jag honom 3 gånger. Blir tokig! Dessutom vaknar ofta vår lilla, 7 månader oftast när han vaknar. Till slut brukar vi ge upp och låta han va uppe. Vad ska vi göra?

• Svar på tråden nattning snart treåring
  • Flickan och kråkan

Vad händer om någon av er föräldrar lägger sig bredvid honom efter sådär en timme så att ni är där när han börjar vakna till? Min erfarenhet är att de lättare då bara somnar om innan de riktigt vaknat till.

• camelCase

Mina tips:

-Lägg honom en timma senare istället.

-en av er vuxna går och lägger sig med honom när han kommer upp och ligger bredvid honom tills han somnat om.

- gå in och lägg honom i sängen igen när han vaknat på en gång utan att det blir någon stor grej av det. Kommer han upp igen så gå och lägg honom igen. Upprepa tills ni tröttat ut honom

• FlitigaLis

Vi försöker, hör vi honom går vi in på än gång men ibland kommer han smygande

• camelCase
    Flickan och kråkan skrev 2014-10-16 20:32:56 följande:

Vad händer om någon av er föräldrar lägger sig bredvid honom efter sådär en timme så att ni är där när han börjar vakna till? Min erfarenhet är att de lättare då bara somnar om innan de riktigt vaknat till.

Svar på tråden nattning snart treåring