• alla har olika åsikter

Vilken ring skulle DU ha valt?

Vi går i tankar om att förlova oss och då är det dessa ringar jag har hittat som jag gillar i våran prisklass.

Jag vill ha en fin som är relativt bred då jag inte vill att den ska se liten ut och inte gå sönder efter en viss tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 22:03
    Ladda gärna upp bilder på era förlovnings- /vigselringar. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken ring skulle DU ha valt?
  • isabellab

5:an tror jag blir jättefin sen också i kombination med en vigselring.

• Erizajo

Tyckte ingen av dom av den enkla anledningen att jag tycker att förlovningsringar ska vara utan stenar och sen bara stenar i vigselringen. Så att det syns tydligt vilken som är vigselring. Ingen aning om varför jag tycker så dock :P

• Aniiee
    Erizajo skrev 2014-10-16 22:01:50 följande:

Tyckte ingen av dom av den enkla anledningen att jag tycker att förlovningsringar ska vara utan stenar och sen bara stenar i vigselringen. Så att det syns tydligt vilken som är vigselring. Ingen aning om varför jag tycker så dock :P

Och jag som tycker precis tvärt om. Kanske för att alle gifta jag kände när jag växte upp hade sten(ar) i förlovningsringen och vigselringen var alltid helt slät.

TS, jag röstar på 3 och 6.
    Never give up...No one knows what's going to happen next. - L. Frank Baum
  • fluu

4:an. Minst "blingig".

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mandel
    Erizajo skrev 2014-10-16 22:01:50 följande:

Håller med!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Stårschan

Jag kan inte rösta. Alla ringarna på bilderna är ju vigselringar. En förlovningsring har inga stenar.

Men som vigselring tycker jag att nästan alla var fina. Jag skulle ha valt mellan nummer 3 och nummer 7. Jag tycker inte att det är så snyggt med skarpa kanter på ringar, utan gillar bättre när de är rundade.

4:an skulle ha gått bort helt i och med att den har en glipa som det lätt fastnar en massa smuts och skräp i.

• Stårschan
    Aniiee skrev 2014-10-16 22:40:18 följande:
    Och jag som tycker precis tvärt om. Kanske för att alle gifta jag kände när jag växte upp hade sten(ar) i förlovningsringen och vigselringen var alltid helt slät.

TS, jag röstar på 3 och 6.
    Är du säker på att det var så, eller kan det vara så att du bara tog för givet att det var så, och sedan trodde att det var sant?
  • pica pica
    pica pica skrev 2014-10-17 13:26:39 följande:

Helt klart nr 7, tycker jag! Den var mest stilren i mina ögon.

Och så våra vigselringar, vitt guld vilket jag tycker är väldigt snyggt! Vi designade dem själva. Förlovningsringar har vi skippat då vi hoppade över förlovningsproceduren, och så är det finare att bara en en ring, tycker jag
Svar på tråden Vilken ring skulle DU ha valt?