• Lioness

Är hög ämnesomsättning = ofta hungrig???

Ja, det undrar jag...!

Jag har börjat promenera en del och är nu hungrig oftare, ca 2-3 timmars mellanrum. Är detta ett tecken på högre ämnesomsättning?

Någon som vet?

Lioness

• Svar på tråden Är hög ämnesomsättning = ofta hungrig???
  • LabLover

Jag vet inte men hjälper gärna in och får upp din tråd.

Det SKULLE kunna stämma på mig. Jag har alltid varit smal och tror inte att jag kan gå upp särskilt mycket i vikt. Äter precis vad jag vill och hur mycket jag vill. Vet att när vi är på resande fot så är det ett stående "skämt" bland släkten att jag måste äta hela tiden. Mår riktigt dåligt annars.

Hoppas någon annan vet!

• vikkan

Heejj ja har jämt varit smal & har alltid ätit som, en höäst & ätit massa godis mat m.m. && äter jämt.. såå samma här.. !! tror d e såå att man blir mer hungrig om man har hög ämnesomnstttättning ::!! Kram

• Neko

Jag tror hög ämnesomsöttning gör att man blir hungrig oftare men att man blir mätt snabbare också, så man måste äta ofta och lite? Så är det för mej iaf :)

• Arcane

Vad äter ni som äter så ofta? Jag tycker det är skitsvårt att komma på vad jag ska äta, äter också så ofta...mår dåligt annars.

• vikkan

vetefna va ja äter mat tykkerv ädligt mkt om skärp mat men måste ju äta riktigt mat me.. såå äter faslukrovi ugn käöttfårs sås allt typ , & såå sm å äter ja me .. e väll socker beroende .. måste ha godis varje spec choklad... hur e d för er ? kraam

Svar på tråden Är hög ämnesomsättning = ofta hungrig???