• Anonym (hej)

Blod luktar illa efter abort

Gjorde en medicinsk abort för en vecka sen, jag var i vecka 6.

Jag blöder fortfarande, samma dag blödde jag jäkligt mycket men sen minskade de, nu blöder jag ff ganska lite men har fått mer klumpar.. Och har även märkt att blodet börjat lukta, alltså inte jätttteilla men för en vecka sen luktade de inget..

Kan det vara en tecken på infektion?

• Svar på tråden Blod luktar illa efter abort
  • Ganyca

Samma här. Gick igenom en abort som tog 4 dagar pga att det inte ville sig. Var i v15. Har inte blött några mängder efteråt och inga klumpar, men nu efter ca 3 veckor så luktar det fan.

Why?

• Anonym (.)

Kanske blir lite som avslaget efter en förlossning? Det luktar unk..

• Anonym (Jag)

Har gjort en medicinsk abort i v 6. Luktade oxå illa... Åkte tbx på koll och fick penicillin för förmodad infektion. Ring och kolla gör säkerhets skull. Bättre att fråga en gång för mkt än en för lite ju!

• Anonym (Kk)

Har gjort medicinsk abort i en tidig grav. Den. var inte fullbordad på sjukhuset. Utan det kom ut en klump några dagar senare. Fick en ruskig infektion.

Så uppsök gyn så de kan undersöka dig så du får penicillin så snabbt som möjligt om det behövs.

Är tydligen väldigt lätt med infektion efter medicinsk abort.

• Emmask
    Anonym (.) skrev 2014-10-16 22:08:50 följande:

Efter min fl nyligen sa de att avslag inte ska lukta unket och att man isf ska kontakta vården pga risk för infektion. Mitt luktade aldrig sämre än mens.
  • Emmask
    Anonym (.) skrev 2014-10-16 22:08:50 följande:

Efter min fl nyligen sa de att avslag inte ska lukta unket och att man isf ska kontakta vården pga risk för infektion. Mitt luktade aldrig sämre än mens.
  • Anonym (.)
    Emmask skrev 2014-10-17 05:37:53 följande:
    Mitt luktade unk utan infektion och har pratat med MÅNGA mammor som sagt samma, varken min mens eller deras har luktat så..

Men klart sk man kolla upp det om man blir orolig!
  • Anonym (hej)

De som luktade illa lite har avtagit lite, har haft ont i magen hela veckan. I nedre delen, men akutmottagningen har sagt att jag ska avvakta lite, att det nte borde vara något.. Fan man oroar ju sig för allt.. haha :/

Svar på tråden Blod luktar illa efter abort