• Plärtan

Didrikson overall storlek

Ska beställa en overall från didrikson till min 5,5-åring och velar mellan stolarna 120 eller 130. Han har 122/128 i kläder men 122 om det är enkelstorlek. Hans skaljacka från pop är 122 och den sitter perfekt men där är inte mycket att växa i om man säger så. Vet inte hur lång han är exakt men strax under 120 cm skulle jag gissa på.

• Svar på tråden Didrikson overall storlek
  • Orkide

Jag tycker storlekarna är rätt stora. Förra året hade min son st 86 så vi köpte overallstorlek 90, Didrikson. I år har min son st 98 men kan fortfarande ha sin overall från förra året (utan att förlänga armar och ben som går i en del didrikson overaller).

• SallyK

Ta 120. Vi köpte 120 förra året till vårt då 114 cm långa barn, men fick gå ner en storlek till 110. Den kommer funka även i år.

• mp90
    Plärtan skrev 2014-10-17 19:39:53 följande:

Ska beställa en overall från didrikson till min 5,5-åring och velar mellan stolarna 120 eller 130. Han har 122/128 i kläder men 122 om det är enkelstorlek. Hans skaljacka från pop är 122 och den sitter perfekt men där är inte mycket att växa i om man säger så. Vet inte hur lång han är exakt men strax under 120 cm skulle jag gissa på.

Disriksson är väldigt stora så jag hade valt den lilla:) min son är 92a i stl men kan med råge 80! Köpte den förra året o den va för stor då o lagom nu :)! Så 120:)
  • MajaVira

Vi har köpt Didriksson Theron i storlek 130 till sonen, han är ca 131 cm lång. Den tyckte jag var lagom stor, finns rörelsemån och den "hänger" tillräckligt mycket i grenen. Den har dessutom "extend size", där man kan förlänga armar och ben motsvarande en storlek genom att ta bort en söm.

Så jag tror 130 skulle vara alldeles för stor för din son..

• Plärtan

Det verkar som 120 borde passa då Tror ni det är samma med vinterparkas eller märks det kanske inte lika mycket om den är lite stor då kanske? Lillebror på 2,5 ska också få vinterjacka, 90 cm lång smalis - 90 eller 100?

• SallyK

90, speciellt om den har sprättbara sömmar. Lycka till! :)

• fluu

Min dotter har 92 i klädstorlek, men didriksonsoverallen i 86 funkar fortfarande ändå, de är lite stora i storlek. Speciellt på längden.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • metervara

Min dotter är 5 år och hon har storlek 110 i sin skaljacka från didrikson, dom är stora i storlekarna tycker jag.

Svar på tråden Didrikson overall storlek