Obligatoriska fderskapstest

Det är inte på grund av misstro till kvinnan utan istället en rättighet för framför allt barnen att vara säkra på sitt ursprung..att slippa leva i en livslögn.. samt att män att som kvinnor ska/kan vara 100% säkra på att dom är förälder till barnet. Det finns rent juridiska aspekter på det hela också, när det gäller arv, underhållsskyldighet och vårdnadstvister osv. Även rent medicinska själ finns ju. Om tex. transplantation av organ familjemedlemmar emellan skulle bli aktuellt. Eller när det gäller att spåra och behandla genetiskt ärvda sjukdomar. Kostnaderna skulle ju bli minimala om det blev obligatoriskt, då det systematiskt skulle göras i samband med övriga blodprov vid födseln. Om kvinnan är helt säker på vem som är far till barnet behöver hon ju inte oroa sig. Det skulle bara bli bekräftelse på ett papper, som hon inte behöver bry sig om, om hon inte vill. Som sagt kommer även barnet att veta vilka sina biologiska föräldrar är till 100%. Jag förstår inte vad som är fel med detta resonemang? Då det inte skadar någon utan är till fördel för hela samhället.
Visst varför inte.
Alltså, är mannen inte säker på att han är pappan kan han redan idag begära faderskapstest. Det är inte så att han kommer bli skriver som far enbart för en kvinna pekar ut honom. Tror du verkligen det?
Ja, det skulle vara skitbra!
Jag kan tycka att det är väldigt gammalmodigt att när man är gift blir pappan automatiskt den man är gift med. Samhället har hindrats då måste även lagen ändras.
Jag tycker faderskapstest borde tas i samband med födsel. För precis som du säger Ts, så kan ju en far aldrig veta till 100%. Förhoppningsvis så liknar ju det nyfödda barnet sin far - så att han på det kan känna sig lite säkrare men det är ju inte alltid det blir så.
Jag har 2 barn med min fd och jag tror aldrig att han har tvivlat på att han är barnens biologiska pappa, det syns ganska väl, men jag tror ändå att ett blodprov hade gjort alla fäder mer säkra på sin sak. Nu lägger dom all sin tilltro till kvinnan och jag kan tyvärr ramla upp flertalet kvinnor som inte alltid är trogna och kanske inte kan vara helt 100 säkra.
Väntar mitt 3dje barn nu med min pojkvän. Då jag inte har varit med någon annan än just honom så är jag ju inte det minsta osäker på vem som är pappan, men jag tycker synd om alla pappor som måste lägga tilliten till sin kvinna...
Alltså, är mannen inte säker på att han är pappan kan han redan idag begära faderskapstest. Det är inte så att han kommer bli skriver som far enbart för en kvinna pekar ut honom. Tror du verkligen det?
Ren idioti! Vad händer då med alla som gjort donatorinsemination eller ÄD/ED? Vare sig jag eller min man kommer vara genetiska föräldrar till vårt/våra barn-ska soc. ta barnet då ifall ett prov visade "fel" svar?
Ren idioti! Vad händer då med alla som gjort donatorinsemination eller ÄD/ED? Vare sig jag eller min man kommer vara genetiska föräldrar till vårt/våra barn-ska soc. ta barnet då ifall ett prov visade "fel" svar?